fietsennaarrome.reismee.nl

1e dag Maassluis - Chaam

Vanmorgen om 06.30 uur opgestaan want mijn planning was om 08.00 uur op de fiets.

Om 07.20 kwam Geert (fotoclub) langs want hij wilde me opgang duwen en even later was Sjaak ook van de partij, na heerlijk een kop koffie gedronken te hebben zijn we naar de haven gereden want Marian wilden een foto van de haven met de grote kerk (zonder wijzers van de klok) op de achtergrond.

Om 08.05 uur vertrokken een heel verschil met vorig jaar toen er minimaal 50 mensen waren om me uit te zwaaien nu waren het er 3 maar helemaal goed, dezetocht is heeft een hele andere lading dan vorig jaar.

Over de Vlaardingse dijk naar Vlaardingen en door de Beneluxtunnel naar de zuidkant van de nieuwe waterweg, vandaar uit richting Rhoon en naar de Heinenoord tunnel om door de hoeksewaard naar Dordrecht te gaan.

In de grote kerk in Dordrecht een stempel gehaald en een heel leuk gesprek met de dame achter de balie. Dordrecht uitrijdend heb ik aan de rivier de lunch gebruikt met koffie en broodjes van thuis terwijl ik daar zat kwam er jonge dame naar me toe en die wilde wel even praten zo bleek, geen hoog staand gesprek maar wel gezellig, toen ik ze vertelde dat de reis naar Rome ging was ze even stil maar ze kwam gelukkig weer bij.

Van Dordrecht naar Breda via de Moerdijkbrug in Breda natuurlijk ook een stempel gehaald in de kerk en even rond gelopen en wat foto’s gemaakt. Bij het verlaten van Breda kwam er een fietser me tegemoet en hij stoppen met de vraag of ik de weg kwijt was, maar uiteindelijk bleek dat deze man aan het zoeken was naar de weg hij was van Amsterdam met de trein naar Breda gekomen en begon vandaar aan de reis naar Santiago de Compostella,nadat ik hem op de goede richting gezet had zijn we weer ons eigen weg gegaan.

Vorig jaar heb ik op 1e pinksterdag een heilige mis meegemaakt in de Jacobskerk in Galder en ook een stempel gescoord en daar wilde ik nu ook weer heen. Bij aankomst bleek de kerk gesloten op het voorportaal na en daar stond een telefoonnummer voor info maar geen contact. Naast de kerk heb je een café en ik had wel eens gelezen dat je daar ook een stempel kon krijgen dus daar naartoe en daar was ook de Amsterdammer hij had juist zijn stempel gescoord. Heb daar een cola gedronken en de stempel gekregen daarna verder naar m’n eerste overnachting camping in Chaam.

Om 15.30 uur aangekomen op een natuurcamping met 25 schitterende plaatsen. Tentje gezet heerlijk gedoucht en nu de blog schrijven.

De eerste dag zit er op en die is prima verlopen morgen ga ik België in maar dat zal een andere dag worden dan vandaag want ze voorspellen nogal wat regen maar we zien het wel.

Totaal aantal km 105, tijd 5.03 uur, gem. snelheid 20.88 km, calorieën 3400


Reacties

Reacties

martha

zo Jacob Willem dat alweer een aardig trippie met aardig weer vandaag leuk om te lezen wij hopen dat het toch nog wat meer mooi weer blijft dat fietst lekkerder en anders maar denken dat het meeste ernaast valt. nou Jacob Willem een goeie nacht en een fijne tocht morgen
groetjes van ons

Marjo

De kop is eraf! Aardig ritje zo met ruim 100 km ?. Ik hoop dat de regen morgen meevalt. Veel succes morgen! Er wacht vast een lekker Belgisch biertje aan het eind vd rit ?.

Riny

Hoi Jacob.
Marian heeft mij een mooie foto gestuurd met de kerktoren van Maassluis op de achtergrond.
Ik wens je een voorspoedige reis. Veel plezier tijdens de kilometers die nog gaan komen.
Groetjes van Riny.

ria rietveld

nou de kop is eraf wij wensen je nog vele veilige kilometers veel plezier en vooral droog en lekker weer


groeten piet en ria rietveld

Nelly

Daar gaan we weer Jacob Willem.
Je had een fijne eerste dag. Bijzonder dat je nu precies iemand tegen komt die Compostella gaat fietsen. Ik zag een filmpje dat Marian heeft gemaakt toen je weg reed. Ik appte haar: "Daar gaat hij weer. Helemaal in zijn element!" Ik vind het wel bijzonder dát je weer kan. Ik lees wéér over stempels. Moet je weer zo fanatiek op jacht? En wat zijn dat voor stempels? Wil je dat morgen uitleggen?
Voor vannacht....lekker slapen. Lievvvvssss

Cokky Vervenne

We wensen je een voorspoedige en plezierige tocht en vinden het fijn weer mee te mogen lezen.
Groetjes, Cokky

Tante riet

Geweldig de eerst 100. Ga zo door en hopelijk mooi weer gr tante riet

Trudy Ooms

Een heel goede reis gewenst. Straks weer een mooie ervaring erbij.

Gerla

Een super eerste dag! Op naar dag 2!

Jacoline

Is er weer iets bepaald dat je nu volgt. Zoals bij de reis van vorig jaar. Zoals de heilige jacob / schelp

Marianne Koolschijn

Leuk,Jacob Willem om op deze manier met je mee te reizen.
Geniet van alles, wees voorzichtig en een hele fijne tocht toegewenst!

Tante Corrie en ome Henk

Zo jonge dat is al weer een hele rit . Wat een leuke dag voor je . En ja nu regent het al . Hoop dat je weer mooie km rijd . En leuke mensen ontmoet . Tot je volgende bloc . Gr van ons .

Joop de Jager joop41@hetnet.nl

Prachtig Jacob Willem. Een pracht reis naar dat schitterende Land en de Stad Rome. Ik wens jou een gezonde en succesvolle reis toe met goede mensen die ontmoet. Geniet ervan Groet Joop

Peter

Heel veel succes JW

Kees Mathijssen

Ben jaloers op je Jacob, je gaat een schitterende reis tegemoet. Ik neem aan dat je de Benjaminse route neemt, heel mooi en bijzonder om zoveel landen te doorkruisen. Veel succes ik blijf je volgen?‍♂️

BertHou

Hoi Jacob.

De kop is er af.
Ik wens je een top reis toe.
Veel plezier en mooie ervaringen toegewenst

Marion

Hoi Jacob Willem
Hopelijk is dag twee ook goed verlopen. De eerste heuvels liggen al achter je denk ik? Wordt vast weer een mooie tocht met een heleboel belevenissen.
Leuk om je te volgen. Veel succes?‍♀️?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!