fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 2 Chaam - Maasmechelen

M’n eerste nacht is goed verlopen kan niet zeggen dat ik in diepe slaap geweest ben maar heb wel heerlijk 8 uur in m’n tentje gelegen en natuurlijk ook geslapen.

De wekker stond op 06.00 uur wat ze gaven aan dat het om 07.00 uur zou gaan regenen en ik wilde dan de boel ingepakt hebben. Maar de berekeningen waar niet helemaal Save want de regen kwam ongeveer om 05.00 uur en het is wel weer gestopt voor dat de wekker afging. Dus de tent even gedroogd met een vaatdoek en daarna alle spullen ingepakt en als laatste de tent.

Op deze camping hadden ze een ruimte waar je zelf kan koken en er staat ook een waterkoker dus ik moest zelf geen water koken voor de koffie en de broodjes die ik gisteren van huis meegenomen heb was vanmorgen m’n ontbijt.

Toen ik buiten kwam begon het te regenen dus gelijk maar het regenjack aan, de voorspellingen waren niet roos kleurig en dat is ook zo geweest heel de dag door momenten met regen en dan weer droog. De temperatuur was wel goed want vanmiddag heb ik het regenjack uitgetrokken want ik was aan de binnenkant nog natter door het zweten dan de buitenzijde.

De rit was wel mooi veel door de bossen gereden en over jaagpaden langs kanalen en rivieren heel rustig en mooie fietspaden, van Chaam eerst een stuk langs een kanaal en daarna een oude treinbaan die noemen ze Belslijntje dat loopt van tilburg tot Turnhout .

In Baarle Hertog heb ik een stempel gescoord bij het gemeentehuis, de vrouw aan de desk was zeer geïnteresseerd en heb dan ook een poosje staan praten met haar en er kwam ook nog een collega bij.

Het fietsen ging wel aardig ondanks de regen. De planning was een mini camping ongeveer 40 km voor Maastricht, maar aangezien ik hier dan al om 14.00 uur geweest zou zijn ben ik nog 25 km door gefietst en sta nu op een camping bij Maasmechelen en Maastricht is nog 14 km van hier.

Alles met alles bekeken is het niet slecht gelopen morgen gaan ik via Maastricht naar Aken hier wil ik nog een stempel halen bij de kathedraal en dan richting Monschau.

Vanavond om 17.30 uur is het weer gaan regenen en bus is het weer droog ze geven voor vanavond nog een bui op en dan droog tot morgen 10.00 uur dus al het goed is kan de tent droog in de tas.

Totaal aantal km 116, 5.37 uur, gemiddeld 20,73 km/u, 3753 calorieën.

Reacties

Reacties

Henny v Esch

De eerste klap is een daalder waard Jacob,dus goed op weg op naar de zaterdag.groetjes .

Ria v.d Zee

Je bent al weer een heel eind op weg ,je hebt nu nog regen maar waar je naar toe gaat is het veel beter weer. ondanks de regen geloof ik dat je toch wel ervan geniet zo op de fiets.We denken aan je . xx

Joop Kortekaas

Jacob, fantastisch dat je weer onderweg bent. Het pelgrimsvirus heeft je te pakken en dat verbaast mij niks. Ik wens je een fraaie tocht toe zonder pech. Geniet er van en bedenk: het mooiste moet nog komen. Buen Camino. Joop

Tante riet

Hallo. J,w. Toch weer een mooi eindje gefietstknap hoorslaap lekker en tot morgen tante riet

Riny

Lekker fietsweertje toch. Zo heet als eind juli is ook niet alles. Dan heb je zelf heel veel water nodig, maar dan uit de fles. Een voorspoedige voortzetting van jouw fietsreis naar Rome. Groetjes van Riny.

Geert

was te verwachten Jacob dat weer maar i.i.g. geen hele dag regen gelukkig, je bent toch goed op geschoten en morgen al weer naar het 3e land, haha.
nou wens je morgen een fijne en droge dag, succes.

Nelly

Ja, je hebt nu wel echt Nederlands of Hollands weer. Zoals verleden jaar tref je het (nog) niet. Misschien komt dat nog wel. Je moet maar even door de natte appel heen bijten. Ik geloof trouwens niet dat je er erg mee zit. Waarschijnlijk had je de nattigheid ingecalculeerd. Pffft, moeilijk woord. Ik hoop dat je wat beter slaapt vannacht. Je moet toch ook weer even wennen?
Voor morgen beloven ze niet zulk bijsteff weer. Hou je je stuur goed vast. ?
Lievvvvssss

Nelly

Struikel ik warempel nog over een normaal woord. Voordat je je suf piekert over welk weer ik het heb....
Ik bedoelde....niet zulk bijster weer. Nogmaals lievvvsss

Mieke

Heb veel bewondering voor je als je maar heel huist kom,je zal heel wat zien onderweg, het ga je goed geniet van alles.

Ria van der vlies

J.w cor en ik wensen je een heel fijne rit met veel geluk toe !

Vincent

Hallo JW, heb je blog gevonden zoals je ziet en leuk om je zo te kunnen volgen! Je hebt er goed de vaart in. Het ’Bels lijntje’ ken ik als Brabander natuurlijk wel. Groeten vanuit regenachtig Santiago!

Ton van Dijk

Jacob
Echt ik zit met bewondering je Blog te lezen,ik hoop voor je dat je wat beter weer zult krijgen .

Cor Nieuwenhuizen

Je blog en foto's met plezier gekeken en gelezen. Hopelijk ga je het goede weer tegemoet.voor straks eet smakelijk en morgen weer uitgerust op de fiets. Groetjes, Cor

Jan en Astrid

Veel fiets plezier. Succes met je reis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!