fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 6 Grevenmacher - Metz

Gisterenavond nog lekker geregend en een beetje onweer erbij maar vannacht op een buitje na rustig. Verder heerlijk geslapen kan wel merken dat het slapen iedere nacht beter gaat en s’morgen wekker weer optijd wakker dus ook vanmorgen.

De tent was zeik nat zowel buiten als aan de binnenkant van de buitentent dus de vaatdoek er bij om het meeste vocht te verwijderen maar uiteindelijk behoorlijk vochtig in de zak.

Ik begon met behoorlijk wat kleding aan het was 13 Gr en door de regen was het behoorlijk fris, maar zo af en toe wat uit en omwisselen en dan om 12 uur kon ik gewoon in het fiets shirt verder.

De route ging vandaag geheel langs de moezel omdat ik de route naar Metz wilde fietsen. Vanuit Luxemburg weer Duitsland in en dan weer Luxemburg tot aan Schengen, waar het verdrag van Schengen getekend is zodat wij nu allen zonder grenscontroles door europa kunnen reizen. En snel daarna fiets je in Frankrijk, 50 km voor Metz heb je de mogelijkheid om oostelijk te fietsen of langs de moezel naar Metz.

De route naar Metz is relaxter en ik wilde ook wel even naar de Kathedraal, hier imposant ook een mooi stempel gekregen.

Morgen gaan ik dan verder naar het oosten richting Straatsburg.

Vandaag totaal km 98, tijd 4,45 uur, gem. 20.58, calorieën 3028, stijging 482 m, daling 459 m.

Geert

Ja 13 gr is niet echt lekker om te starten en dan ook alles nog nat. Gelukkig wel aardig vlak zie ik dat scheelt dan wel weer. Hoop voor je dat het vannacht droog blijft en een goede nachtrust erna dan kan je morgen alles weer aan.
Bon route voor morgen. Succes.

Ton

Leuk dat je een klant van Beekenkamp zag je bent al een lekker stuk op
Weg klasse Jacob Willem

ria rietveld

toppie hoor weer zoveel kilometers ga zo door

gr piet en ria

Gerla

Toppertje.....????

Sjaak

Je bent te hard gegaan Jacob je had in Bitburg een Bitburger moeten gaan drinken,maar je gaat lekker zo ,top man .
Beetje beter weer toegewenst.

Joop

Jammer van de regen maar hier in de Hoeksche Waard heeft het ook flink geknetterd.
Metz is een mooie stad en Straatsburg vind ik super. Rond de kathedraal zijn er mooie straten en gebouwen. Geniet er van

Tante Riet

Knap hoor

Riny

Veel succes Jacob. Geweldig!!! Hartelijke groet van Riny.