fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 8 Mittersheim - Obernai

Hallo allemaal een beetje laat maar hier is hij dan weer. 

Gisterenavond een gezellige avond gehad met een mede fietster zijn is onderweg van Basel naar huis Amersfoort. Deze reis is zoals ik al kon verwachten van een hele andere inhoud dan vorig jaar, het valt zeker niet tegen heb het heel goed naar m’n zin en kijk uit naar de dingen die zeker nog komen gaan.

Gisteren was voor m’n gevoel een pittige dag maar daar tegenover is hij vandaag heel goed gegaan. De omgeving waar in ik mij gisteren bevond is Lotharingen en zoals ik al scheef is daar weinig meer te beleven uitgestorven lijkt het wel. 

Daar tegenover vandaag was hij perfect stukken langs kanalen gefietst met heelveel pleziervaart die ongeveer iedere kilometer door een sluis moeten. Maar ook door landbouw gebied en bossen heel divers en dorpen waarbij nog leven is. 

Vandaag ben ik voor het eerst na de middag in een restaurant de lunch gaan gebruiken en dat beviel wel. Volgens mijn gaf het lichaam gisteren aan dat er meer verbruikt werd dan aangevuld dus heb ik daar dan maar naar geluisterd. Vanavond maar zelf een maaltijd bereid en het smaakte weer best. 

Vanmorgen vroeg is er nog een bui gevallen maar toen ik uit bed kwam was het weer droog, dus een doek over de tent en kon hij weer behoorlijk droog de zak in. Verder vandaag perfect weer rond de 20/23 Gr en een beetje wind en die blijft uit de zuidwest hoek blazen. 

Einde van de middag stond ik voor een enorme kerk in Obernai te praten met een Frans echtpaar toen er toch nog een bui viel, deze mensen kwamen net terug van Varna aan zwarte zee, zij zijn van huis Hagenau daar heen gefietst en terug met het vliegtuig naar Basel en fietsen ze nu terug naar huis. 

Nadat ik de kerk bezocht heb ben ik naar de camping gefietst, het was wel laat voor mijn doen 17.30 uur en dan is het zo donker dus moet je naar bed. 

Morgen weer verder en kom ik al aardig in de buurt van Basel dan is het eerste boekje van de 3 met de route al weer op een einde. 

Totaal aantal km 100, tijd 5.23 uur, gem. 18.71 km, calorieën 3674, stijging 1279 m, daling 1350 m.

Reacties

Reacties

Geert

Ja een gezellige rit als ik het zo leest. Je heb wel de gang erin en als het goed is wordt het weer ook beter. Nou slaapse voor vannacht en bon voyage voor morgen.

ome jan

Super Jacob ga zo door?

Marjo

Je gaat wel snel! Straks moet je de paus nog appen dat je eerder langs wil komen ;).
Fijn dat alles zo voorspoedig loopt (of fietst eigenlijk ;) en je toch af en toe een praatje hebt onderweg en op de camping. Goede rit morgen!

Nelly

Jeetje Jacob Willem, je bent zeker laat. Ik begon me echt zorgen te maken. Fijn om te lezen dat je gister een gezellige avond had. Ik was al bang dat je je begon te vereenzamen. Ik ben ook zeker blij te lezen dat deze reis anders maar je zeker niet tegen valt. Zucht, gelukkig. Wij hebben namelijk ook effies geen tijd om langs te komen en een biertje met je te drinken. Jammer wel.
Gelukkig had je vandaag iets meer te zien dan de dagen hiervoor. Dat is ook in je blog te merken. Er was ook weer een kerk waar je je even kon terug trekken /schuilen EN een praatje maken. Heb je nog een stempel kunnen scoren? Ook iets waar je de afgelopen dagen niet mee bezig hoefde te houden. Allemaal weiland en grasvelden. Niks te stempelen. Je hebt je buikje lekker vol lees ik en ik hoop dat je heerlijk kan slapen. Morgen een fijne en droge dag gewenst.

Henk

Wederom leuk om te lezen hoe je deze prachtige reis beleeft.
Je maakt me enthousiast en zou ook wel een keer dit willen doen. Veel succes weer en ben benieuwd naar je volgende verhaal. Top!

Rien Nieuwstraten

Zo Jacob-Willem, jij hebt de smaak echt te pakken met weer een verre fietstocht. Wist niet dat je onderweg was. Lees het net in De Schakel. De plaats Obernai is mij heel bekend met een prachtige kerk naast een mooi centrum en een goede camping.
Gelukkig loopt het voorspoedig voor jou. Het is inderdaad sols knap klimmen daar in de buurt van de Elzas. Een heel goede reis verder. Hoop dat je mooie contacten mag opdoen. Gr. Rien

ria rietveld

wat fijn jacob dat alles naar wens gaat je hebt ook ontspanning nodig en gelukkig kom je ook medestrijders tegen wij wensen je weer een voorspoedige rit morgen

gr piet en ria rietveld

Cor Nieuwenhuizen

Top Jacob, je bent heel goed bezig ik ben niet zo'n prater of schrijver maar geniet van je verhalen en foto's (een beetje jaloers). ook de groetjes van Lida

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!