fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 9 Obernai - Rouffach

Gisterenavond was het gelukkig na de bui die ik had bij de kerk in Obernai droog maar er stond wel een behoorlijk windje dus dan moet je wel een vest aan buien maar goed dat is beter dan regen.

Vanmorgen was de tent nagenoeg droog alleen wat condens aan de binnenkant van de buitentent.

Na een hoop getut van mijn kant reed ik om 08.30 uur weg van de camping. Het was wel al mooi weer dus had ook minder laagjes kleding aan dan de voorgaande dagen. 

Het gebied waar ik me in begeeft de Elzas is hier wel super mooi, je rijd constant tussen de wijngaarden en appelboomgaarden maar ook veel pruimen en blauwe bessen het ziet er allemaal gelikt uit. De dorpen zijn ook prachtige historische dorpen met vakwerkhuizen en natuurlijk de balkons met geraniums. 

Door dit alles zat er niet veel vaart in bij mij want er moesten natuurlijk foto’s gemaakt worden. Het betekende dat ik na 4 uur onderweg te zijn pas 30 km of ziet op de teller had staan. Ik wist nog niet goed hoever ik wilde gaan vandaag. 

Het traject was gedeeltelijk aardig vlak maar regelmatig kom je toch weer uitdagende klimmetjes tegen. Ik ben uiteindelijk in Rouffach op een kleine municipale camping verzeild geraakt met een uitstekende plek.

Na het opzetten van de tent en heerlijk gedoucht te hebben even naar het dorp om een heerlijk koud biertje te nuttigen en nog wat boodschappen te halen. Vanmorgen ook al boodschappen gedaan bij de Lidl maar yoghurt ga ik niet een dag in de tas mee nemen dus dat vanavond gehaald.

Vanavond weer zelf gekokkereld en heerlijk gegeten. 

Morgen ga ik Frankrijk verlaten en gaan ik Zwitserland in land 6 van mijn reis. 

Totaal aantal km 79, tijd 4.11 uur, gem. 18,87 km, calorieën 2542, stijging 667, daling 656.

Reacties

Reacties

Jaap van Buuren

Prima JW Fotograferen moet ook gebeuren dan maar iets langzamer
Doe je best volg je iedere dag
Groeten uit een zonnig Polen

Nelly

Wat een gezellig verhaal Jacob Willem. Eerst lekker getut (gaat bijna wennen) om daarna met minder kleding op de fiets te kunnen stappen. Dat alleen is al fijn. Dan heerlijk om te lezen dat je, vergeleken bij de vorige dagen, mag zeggen dat dit een top dag was. Heb je nog de kans gehad om iets van dat heerlijke fruit mee te nemen of op zijn minst te proeven? Pas je op met de pruimen!! Om 30 km in vier uur te fietsen is voor jou wel héél weinig. Maar gelijk heb je, lekker hoor, ook een beetje genieten. Fijn dat je een leuke plek hebt op deze camping. Ook dát is wel anders geweest. Als klap op de vuurpijl óók nog lekker kunnen shoppen, toppie!! Wel bizar dat je in zo'n korte tijd door vijf landen sjeest. Ik wens je een goede nachtrust en voor morgen gezond weer op. Hopenlijk is het ook dan weer droog en een lekkere temperatuur. Trust. Lievvvsss

Petra

??

Henk Z.

Fijn dat het goed loopt Jacob. Je maakt onderweg wat minder mee wat betreft ontmoetingen als vorig jaar, maar je ziet weer veel moois. Zorg goed voor je lijf dan gaat het zeker weer lukken. Sterkte weer voor de volgende dagen en geniet ervan. Groetjes Henk en Ria

Jacoline

Je had je 2 stuks fruit al snel bij elkaar gesnoept of heb je alles keurig laten hangen?

Geert

Beetje late reactie Jacob maar gisteren beetje druk op de club. Wel een hele mooie rit gisteren lees ik, het lijkt een beetje op een vakantie ritje maar wel super dat je dat er tussendoor kan doen. Ja je komt niet meer zoveel andere fietsers tegen als in je vorige avontuur maar qua natuur wel mooier zeker straks Zwitserland in. Nou ik weet niet of je het nog leest maar een hele mooie rit vandaag hoop ik.

Tante riet

Wat is er nog veel moois te zien en daar geniet ik van

Martha

hallo Jacob Willem
daar ben ik weer wat een belevenis weer voor jou allemaal zo te lezen vermaak jij je best ga zo door want je hebt er zoveel plezier in wij wensen je nog een goede reis verder en Zwitserland zooooo mooi
geniet ervan groetjes Martha en Frits

Pig en Tineke

Hallo Jacob Willem,
Vandaag je bericht gelezen, voorgaande berichten niet want we hebben zelf in Limburg
de heuvelvierdaagse gelopen en donderdag hebben we Marian ff gesproken in de koningshoek
in Maassluis, ze zei dat je weer als een kogel gaat maar dat het anders is als naar Compostella
maar dat je al wel weer veel mooie dingen hebt gezien.
Heel veel succes naar Rome en doe de Paus de groeten van ons.
Groetjes Tineke en Pig.

Jes

Genieten moet je ook doen, ja toch,

Corrie Verwaal

Super verhaal weer Jacob Willem , heerlijk genieten van al het moois wat op je pad komt , bedankt dat ik aan de hand van jou mooie foto's er een beetje bij mag zijn .

ria rietveld

fijn dat je ook naar je lichaam luistert en mooie foto´s kan maken nog veel succes verder

gr piet en ria rietveld

joop de jger

schitterend verhaal jacob Willem geniet van alles wat je tegenkomt maar denk ook aan jezelf. Een bruisende groet. Joop

Ria

Wat leuk om je verhalen te lezen en bijpassende foto’s.
Hoop morgen op een mooie fietsdag, en een droge tent.
Groetjes

Riny

Ha Jacob Willem.
Zojuist het radio interview met Ton Kolmeijer gehoord via WOS radio. Goed je even te horen. Een verdere mooie reis gewenst. Groetjes van Riny.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!