fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 10 Rouffach - Augst

Hier een verlaat bericht van zaterdag 17 augustus gisteren was het niet mogelijk om een internet verbinding te krijgen. 

Om 08.30 uur vertrokken uit Rouffach met een keurig droge tent maar wel een bewolkte lucht maar om te fietsen prima weer. 

De route was behoorlijk vlak en ging dan ook als een speer, het was een afwisselende gebied waar ik door kwam, landbouw, bossen, en langs de rivieren en kanalen. Om 12.30 uur kwam ik in Rhein am Weil aan dit is een plaats die de drie landen met elkaar verbind D-F-CH het is daar ook een deukte van jewelste,  op dit punt staat een giga groot winkelcentrum want in D is het natuurlijk stukken goedkoper te winkelen dan in CH. 

De mensen die van CH komen winkel staan daarna in de rij om de Douane controle door te gaan, als fietser kan je daar gewoon omheen en kijk niemand maar je om dus zo stond ik dan ineens in Zwitserland, eerst even een paar foto’s gemaakt en toen naar de altstad. 

Langs de oever van de Rijn was herneem drukte van jewelste maar erg gezellig, ook daar nog wat foto’s. Toen ik even op m’n navigatie stond te kijken waar ik heen moest voor de Münster van Basel  (kerk) kwam er een heer naar me toelopen of ik iets zocht, maar zijn doel was dat hij een selfie van hem met mij wilde vanwege een workshop waar hik mee bezig was. Na de selfie heeft jij ook nog paar foto’s van mij op de Rijnbrug gemaakt en zijn we ieder zijns weegs gegaan. 

Toen ik naar de kerk fietste een helling van 10% merkte ik dat er iets niet goed ging met de achterband lek! Dus werk aan de winkel tussen honderden toeristen na een half uurtje alles weer gefikst en op naar de kerk. Terwijl ik de reparatie aan het uitvoeren was ging er onder langs de rivier een muziek stoet voorbij ik zou niet weten hoeveel decibel daar de lucht in ging maar ongelofelijk veel. Als beloning een stempel in het crediciale en een paar mooie foto’s. 

Daarna onderweg naar de Camping in Augst om 16.30 uur aangekomen met mooi weer. Eerst tent opgezet lekker gedoucht koud water en toen een koud biertje. 

Om 18.30 uur aan m’n avondmaal begonnen en heerlijk gegeten. 

Toen heb ik Marian gebeld omdat appen niet ging. 

Aantal km 96, tijd 4.48 uur, gem. 20.03 km, calorieën 3142, stijging 715 m, daling 770 m. 

Reacties

Reacties

Joop

Fijn dat je goed bent aangekomen in Zwitserland. Wat een pech met je lekke band. Dat is tegenwoordig iets bijzonders met de huidige (bijna antiplof ) banden. Was het een spijker die er in zat? Hopelijk is dit je laatste mechanische probleem. Ik wens je verder een mooie tocht door het wondermooie Zwitserland met zijn erg hoge bergen. Ben benieuwd naar je verdere avonturen. Hou de zaak heel. Buen Camino!

Henny

Zo Jacob dat is tot nu toe prima gegaan hè ,al heel wat mooie dingen gezien en wij ook via jou.hopen dat het verder ook zo voorspoedig gaat, (op een lekke band na dan) nou Jacob nog veel plezier gewenst.groetjes uit de Hoek.

Nelly

Ik wist gelukkig van Marian dat je geen blog de lucht in kon sturen, anders had ik niet rustig geslapen. Je hebt gisteren wel de schade in kunnen halen wat mensen betreft. Beetje pech door een lekke band maar ik lees dat je bij het plakken muzikaal begeleid bent. Moest je niet even aan de Hoekse Tranentrekkers denken? Fijn dat je een gezellige en afwisselende dag had. Zelfs model mogen staan. Je maakt toch wat mee, Jacob Willem!! Weet je ook wat die workshop inhield? Eenmaal op de camping, tentje gezet en toen vrijwillig of gedwongen met koud water gedouched? Lekker geslapen en vanmorgen......?
Dat lezen we straks denk ik, hoe deze dag is geweest. Lievvvsss

Geert

Loopt super Jacob op een beetje bandenpech na dan. Wel een fantastische mooie route als ik zo de foto,s bekijk en erg afwisselend. En je lacht nog steeds op de foto,s dus het zal wel goed gaan. Heb je nog een beetje aanspraak onderweg of voel je je een beetje kluizenaar.
Nou voor vanavond een goede nachtrust en voor morgen een fijne rit. Ga je al snel de bulten in?

Tant riet

Dat was een mooie rit. En elke dag kom je steedsdichter bij je doel hoe wel. Het. nog vele k m zijn lievgr tante riet

Marianne

Wat zie je weer veel moois.Met prachtige blauwe luchten.
Dat is genieten.Een hele fijne voortzetting van je tocht naar Rome.

Martha

wat een pech voor je maar je bent van alle markten thuis dus weer snel opgelost.
het lijkt mij ook zo mooi om daar te fietsen dus genieten maar weer.
goeie reis verder
lieve groetjes van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!