fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 13 Feldkirchen - Thusis

Gisteren avond heerlijk gegeten en daarna terug naar de tent, de voorspellingen voor vandaag waren niet echt positief maar terug kijkend op gisteren nog een beetje hoop dat het mee zou vallen. Maar het regende regelmatig vannacht en vanmorgen om 05.00 uur ging het weer van kiet.

De wekker had ik voor het eerst op 07.00 uur staan maar je ben toch waakzaam vanwege het weer dus uiteindelijk om 06.30 uur opgestaan, en na het wassen en scheren was het droog dus snel alles ingepakt.

Toen alles gepakt en bezakt was vielen weer de eerste spetters, omdat ik nog geen ontbijt genomen had heb ik in de kantine van de camping m’n ontbijt gemaakt.

Daarna had ik een afspraak met een klant uit het verleden, daarvoor moest ik wel 7.5 km de verkeerde kant heen maar dat had ik er voor over en ik wilde daar gelijk wat spullen achterlaten die retour konden naar NL. Toen ik daar aankwam stond er een auto van HZ te lossen dus kwam dat goed uit heb ik gelijk het pakket aan de chauffeurs mee gegeven. Het is wel erg leuk als je na meer dan 2 jaar weer bij z’n klant komt dat ze alle tijd voor je nemen dat doet goed.

Na dit bezoek ben ik aan m’n vervolg van de reis begonnen, m’n idee was Thusis maar dat leek nog wel ver weg , reden te meer dat het al 11.00 uur was. Maar we zien wel hoe het loopt.

Je gaat van de ene grens over in het andere land, van Oostenrijk naar Liechtenstein en dan weer Zwitserland. Het was een mooi gebied waardoor ik gefietst ben maar jammer genoeg was wel de regen die hier in parte speelde.

Ik had vandaag wel een meevallertje dat de wind uit het noordoosten kwam dus veel wind mee. Ik ben behoorlijk wat fietsers tegengekomen en die moesten aardig in de pedalen.

In het route boekje stond dat er nog een klim van 9% aan zat te komen en ik kan jullie vertellen die kwam ook, op zich is het geen probleem maar als je op een onverharde weg zit waar de hele dag de zeik regen opgevallen is dan gaat het niet goed komen, dan moet je door een laagje bagger trappen en dan luk me dat niet Dus dan is het afstappen en duwen.

Het idee was vandaag wel ontstaan om te kijken naar een B&B want ze geven voor vanavond en vannacht nogal slecht weer af. Toch eerst naar de camping gereden om te kijken of ze nog een hutje vrij hadden en dat is gelukt dus heb ik vannacht een luxe onderkomen en het regent nu ook behoorlijk.

Ik weet nog niet goed wat ik morgen ga doe, misschien hier een dag blijven of de Alpen bedwingen, ze geven voor morgen en donderdag wel goed weer op dus ik kijk wel. Eerst maar eens lekker slapen en wie weet.

Ik bedank jullie voor de reacties op m’n blog ik kan ze moeilijk allemaal terug beantwoorden want dan kom ik niet verder.

Ik zit nu op 700 m en de top van de splugenpass is 2115 m dus er moeten nog 1400 m naar omhoog getraptworden.

In totaal 1308 km weg in 13 dagen.

Totaal km 96.4, tijd 5.08 uur, gem. 18,75 km, calorieën 3377, stijging 1142 m, daling 900 m.

Reacties

Reacties

Geert

Leuk dat je bij die oude klant geweest ben en ook super dat die auto er stond. Ja dat weer hadden we al gezien we zeiden nog tegen elkaar, nou Jacob kan er tegen aan morgen en dat bleek wel dus. Ja dan is het sappelen als je moet duwen want dan weegt het toch wel door. Nou een rustdag na dit zou ook geen kwaad kunnen en je gaat toch als een speer.
Hoe gaat het trouwens met je klachten blijft dat goed gaan en moet je de medicatie nog aanpassen.
Nou slaap lekker en als toch verder gaat nog een goede rit morgen.

Mariëtte

Dat was een hele natte dag. En ja zo'n 9% onverhard is dan een hele kluif. Maar je hebt het gedaan. Nu een heerlijke hut. Je gaat weer als een speer, er is wat dat betreft niet veel veranderd met vorig jaar. Volgens mij gaat het de komende dagen beter weer worden. En als je straks de Alpen over bent kom je al gauw op de Po vlakte. Ik hou mijn hart vast voor hoeveel km je dan er per dag doorheen jaagt. Niet vergeten te genieten hè!?

Nelly

Hé, leuk om een bekende te ontmoeten op je blog.
Gelukkig dat je de avond voor vertrek lekker had gegeten. Was eff nog iets leuks om op terug te kijken vandaag. Wat een prachtige omgeving maar wat een bagger weer. Wat heb jij het verleden jaar getroffen, jonge man van 20 lentes ? Fijn dat je zo positief bent ingesteld bent en blij bent met een windje in de rug met die zeik-regen. Het was trouwens wéér afstappen en duwen. Lijkt een beetje de Elfstedentocht. Daar moeten ze klunen en jij duwen. Een paar letters verschil.

Ik vroeg het al bij een foto en je hebt dus inderdaad het één en ander mee kunnen geven richting Holland. Nu zit je in je luxe hutje met je wasje. Gelijk heb je. Dik verdiend. Je bent een kanjer. Meer op jezelf terug geworpen dan verleden jaar. Jacob Willem, sterkte om boven te komen, morgen of een dag later. Voor ons maakt het niet uit. Slaap lekker in een echt bed. Ik slaap weer in heg mijne met mijn maatje. Lievvvsss

Marjo

Leuk dat je bij een oude klant langs gegaan bent. En dan ook nog je geplande rit gefietst met die zeik regen. Daar neemt nodig 20-er zijn petje voor af ?. Lekker dat je voor vannacht een hut hebt. Geniet ervan.
Wij zagen op de boot naar Noorwegen ook ‘een Jacob Willem’...wellicht ook naar de Noordkaap onderweg ?.
Hopelijk heb je goed weer (over)morgen naar de top. Succes ermee!!

rob voogd

Mogge Jaap, ik hoorde van Barry dat je naar Rome aan het fietsen bent, dat is een heel avontuur man, met jouw inzet moet dat goed komen, als je wat nodig hebt onderweg hoor ik het wel dan kunnen we wat afspreken, goede reis ik volg je

Tate riet

Geweldig. Gem 100 k,m, per dag. Gr. Tante riet

Pig en Tineke

Top man lekkers bezig, jammer van al die regen, gaat goed komen, succes en hopen dat het weer
iets leuker en vaster word.

Vincent

Een behoorlijk pittige tocht JW als ik dit zo lees ! En vervelend weer in combinatie met klimmetjes en onverharde paden ? Uit je verslag lees ik ook dat je je er onverschrokken doorheen worstelt. Knap hoor!! Je hebt ook al een flink stuk afgelegd!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!