fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 3 Maasmechelen - Raeren

Vannacht goed geslapen alleen om +/- 03.00 uur ging er een kind aan het huilen in een naast gelegen tent en die zetten het op een gillen maar na verloop van een poosje was ze stil en is alles weer in volle rust verder gegaan.

Gisterenavond was de keuken van het restaurant gewoon gesloten en daar had ik even niet op gerekend dus toen maar een patatje met stoofvlees bij de cafetaria.

Om 06.10 uur opgestaan en omdat er een windje stond en geen regen meer was de tent lekker droog, nadat alles ingepakt was reed ik om 07.30 uur de camping af, het is een hele grote camping maar ik zou er niet heen gaan voor vakantie.

Vanmorgen was het mooie weer en was 15 km van Maastricht verwijderd en had me voorgenomen om daar een ontbijt nemen. Bij het binnen rijden van Maastricht kwam ik langs de spar en heb daar eerst maar boodschappen gedaan. aangezien we het weekend ingaan weet je niet wat er morgen open is. Aangekomen in centrum op een terras een heerlijk ontbijt genuttigd en daarna door naar de basiliek St. Servaes, hier natuurlijk een stempel gehaald en even rond gekeken wat een pracht en praal heeft de basiliek.

Na Maastricht was de planning Aken want daar staat ook nog een aardig kerkje de Dom van Aachen ook hier een stempel gescoord zo zie je maar dat er al aardig wat in het credencial staan en we zijn er nog lang niet.

Na Aachen stond de vennbahn op de route dit is een oude spoorbaan die ze hebben omgebouwd als fietsroute. Er liggen nog wel stukken rails maar word niet meer gebruikt, de oude stations hebben ze omgebouwd als restaurant. Deze route loopt van Aachen naar Luxemburg maar je komt ook weer stukken door België en dan weer Duitsland en uiteindelijk Luxemburg. Ik heb deze vorig jaar september samen met Kees (Santiago fietser)gereden nu volg ik er een stuk van tot aan St. Vith vandaar ga ik de Eifel in.

Ik sta nu op een camping in Raeren (B) heerlijk gemoedelijke sfeer old fashion maar prima. Er staan naast mij 2 jonge Hollandse zussen zij gaan naar zuid Frankrijk en de oudste gaat door naar Cadis (ES) en vandaar de boot naar Lanzarote. Daar doet ze mee aan een frisbee toernooi, je kan het je niet bedenken maar het gebeurd allemaal.

Vanavond m’n eerste eigen potje gekookt en het smaakte uitstekend. Morgen geven ze mooi weer op met een 20/21 Gr en de helft van de wind die er vandaag was.

De gemiddelde snelheid is lager als de vorige dagen maar dat komt omdat er vandaag aardig klommen moest worden. Vanmorgen zat ik nog op 25 m boven nap en nu al op 370 m. Maar het voelt heel goed dus ben lekker aan het trainen voor de Alpen.

Totaal aantal km 79, tijd 4,40 uur, gem. 17 km p/u, 2829 calorieën , 1163 m stijging , 871 m daling.

Anke

Wat een leuk verslag, veel succes morgen?

Tante riet

Een mooie rit. En je praat steeds weer met mensen en verhalen die je hoort. Dat is ook interesantgr tante riet

Geert

Heb je vast niet verveelt vandaag. Je hebt alvast beter weer gehad als hier.
Hier moest je zelf vast houden anders woei je uit je sokken. Blijft leuk om je verhalen te lezen. De rust voor vannacht en morgen weer goede rit.

Joop Kortekaas

Hallo Xacobeo, je gaat lekker! Hier in Holland heeft het lelijk gestormd en daarvan heb jij hopelijk niet veel gemerkt. De dom in Aken vond ik indertijd ook erg mooi. De route naar Luxemburg ken ik niet maar in Duitsland maar ook in Spanje zijn veel oude spoorbanen en spoordijken getransformeerd in fietspaden. Dat is in ieder geval veilig omdat er weinig tot geen overig verkeer overheen gaat. Wij wensen jou vanuit de mooie Hoeksche Waard verder een mooie tocht toe. Joke en Joop Kortekaas

Martha

zo weer je verslag gelezen nadat we zelf net terug van een etentje in de Expo ook heerlijk gegeten
maar we blijven op de hoogte van jou fietstocht en heerlijk om te lezen en de foto's te bekijken
groetjes en tot het volgende verslag
gr van ons

Jessica

Leuk je berichten om te lezen.

Jacoline

vandaag een tornado in luxemburg. Let je aub op het weer pa.

Nelly

Je hebt het weer helemaal te pakken hè Jaccob Willem. Vannacht een beetje rumoerig. Alsof je weer in de kleine kinderen zat. Ja....zo'n doekie is maar dun. Ik hoop dat de zussen niet snurken en jij een lekkere tuk kan maken. Dank voor je verslag. Ik weet nog steeds niet echt wat je voor stempels haalt. Krijg je die bij onze Waterkering ook???. Trust en voor morgen gezond, uitgerust en met een droge tent weer op. Lievvvsss

Marjo

Leuk om je verslagen weer te lezen en wie je zoal tegen komt. Hier windkracht 8, dan kun je maar beter een paar klimmetjes hebben ?. Mooie dag weer morgen!

Henny

Zo Jacob dat is best snel gegaan had jij wind mee.? Leuk om het allemaal te lezen wat jij zo mee maakt.je zit weer vol in het avontuur.heel veel succes.groetjes van Leen en mij.

Koos

Jacob, mooie verhalen en super leuk om je zo te volgen,
vind je het ook leuk te horen hoe het hier verloopt
van het weekend wat tenten opgezet voor tuinfeestje`s maar dat viel uiteraard niet mee
een hoop woei zware haringen de grond in en het bleef staan!
75 jarig bestaan VVP Honserlersdijk dus ook in een kerk vandaag achter de Bergen (voorheen een smederij) dus een heel bijzonder gebouw leuk om te zien
morgen weer een goede reis Jacob met mooie beelden onderweg heel veel succes

ria rietveld

je hebt je best weer gedaan leuk verslag
nog vele veilige kilometers gewenst