fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 5 Waxweiler/heilhausen - Grevenmacher (L)

Zoals ieder morgen 06.00 uur op dan is alles nog lekker rustig op de camping. 

Om 08.00 vertrokken gisteren was het wel een beetje van de route af zo’n 7 km. vanmorgen even de kaart bekeken en ik dacht slim te zijn de kortste weg terug naar de route, nou daar kom je dan wel van terug in de Eifel wat nadat ik 2 km geklommen had met het minste 10% besloot ik dat het toch beter was om de route van gisteren terug te nemen dus omdraaien en lekker hard naar beneden. 

Verder ging het de eerste 25 km alleen maar omhoog en de percentages lagen tussen de 5 en 11%, we zullen maar zeggen dat het een mooie training is voor het vervolg van de reis. 

Ergens in de route kwam ik nog een mooi kerkje tegen en daar lag ook een pelgrims stempel deze maar even snel in het credencial gezet. 

De route opzicht was wel een mooie route veel bossen maar ook mooi ver gezichten op de hoogte van 550 meter. Het weer was prima vanmorgen begonnen met 10 Gr en uiteindelijk liep het kwik op tot 20 Gr, maar dr laatste 5 km werd het even anders ik letterlijk en figuurlijk verrot geregend maar ja nu is het weer droog. 

Ik ben nu aangekomen aan de moezel aan de rechter zijde Luxemburg en de linker zijde Duitsland. Hier is de route vrij vlak en gaan we zo verder Frankrijk in en dat is dan al het 5e land wat ik passeert op de reis. 

Ik sta nu op een camping in Grevenmacher Luxemburg en gaan we zo de tent opzetten, hopen maar dat het droog blijft en anders dan zien wel.

Totaal km vandaag 99, tijd 4,55, gem. 20.10 km/u, calorieën 3559, stijging 1129, daling 1350.

Reacties

Reacties

Nelly

Om te beginnen.......ik had eerst die tent maar opgezet en daarna je blog. Er is iets dat me opvalt. Je schrijft " Ik ben aangekomen bij de Moezel en WE gaan zo verder Frankrijk in" . Dan lees ik " ik sta nu op een camping in Luxemburg en WE gaan zo de tent opzetten". Dominees doen dat ook. Die zeggen ook WE als zij ik bedoelen. Heb je een bijbaantje offff is er iemand bij je waar wij niets vanaf weten????

De weersomstandigheden zijn nog steeds ff anders dan verleden jaar. Jammer, maar het is niet anders. Dank voor je verslag. Voor straks eet smakelijk en voor nog later....slaap lekker. Lievvvsss

Geert

Zeg maar dat ik er over 14 dagen ook aankomt daar. Ja de kortste route is niet altijd de snelste Jacob maar dat wist je al een poosje. Maar ondanks kleine tegenslagen loopt het als een speer volgens mij. Eetse voor vanavond en een goede nacht en voor morgen goede reis.

Vincent

Ah 11% dat zijn al pittige klimmetjes!

Tante riet

Hallo J W. Dat was klimmen en dale pittig. Hoor hoop dat je morgen goed weer heb en wel terusten

Bea

Morgen Frankrijk infietsen?

ria rietveld

wat heb je alweer veel meegemaakt morgen veel plezier en veilige kilometers

gr piet en ria

Mariëtte

Je gaat weer als een speer! Leuk om te lezen. Herken de plaatsen die je aandoet en hoe je de reis beschrijft. Lang geleden ook gefietst. Wat mij van dat stuk bijzonder is bijgebleven hoe lang je met het Nederlands terecht kon. Nu is dat echt over hoor. Veel succes en voor morgen een mooie tocht.

Henk

Hoi Jacob
Mooi om te lezen en succes
Die stempels halen in een kerk begrijp ik niet,hoe werkt zoiets?
Groeten en succes Henk

Gerla

Alweer een paar dagen onderweg, en het gaat weer top!
Veel plezier in Frankrijk.. en suc6!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!