fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 11 Augst - Flaach

Hallo hier ben ik weer voor de 2e x vandaag het voelt niet fijn als je het verhaal niet kan doen omdat er geen internet verbinding is en dat in het zo perfecte Zwitserland. Maar nu heb ik wel internet via WiFi op de camping wel een die tot nu toe de duurste is maar ook dat kan je verwachten in der Schweis.

Vanmorgen om 08.00 uur vertrokken en nog niet helemaal wetende waar ik vanavond uit zou komen want het boekje heeft het over behoorlijke klimmetjes maar je moet altijd maar afwachten wat er werkelijk gebeurd. Het is een mooi land maar het heeft ook wel zo z’n beperkingen, niet veel fiets paden dus best wel veel op de provinciale weg en de Zwitser is er een van flink doorgaan nu ben ik niet bang uitgevallen maar een fietspad is wel prettiger. 

En dan natuurlijk het heuvelachtig wat je tegen komt korte maar nijdige klimmen, het gaat allemaal goed tot vanmiddag de laatste 7 km daar kreeg ik ze uit gemeten een bord waarop stond stijging 110 meter in 4 kilometer, maar dat gaat nog wel maar die 4 km is zeker niet langer dan 2 km geweest en het was zo stijl dat ik van de fiets af moest en duwen dat heb ik vorig jaar niet gehad. Maar dat was te voorzien op deze route dat er op verassingen gerekend kon worden. 

Vandaag wel mooie plaatsen gezien en de leukste was wel Laufenburg een plaats wat uit 2 landen bestaat de ene kant van de rivier  Ch en de ander kant D ze zijn door een brug met elkaar verbonden. Ook Waldshut is een mooie plaats met een hele brede winkelstraat waarvan de gebouwen mooie gevels hebben.

Doordat het vanmiddag wel behoorlijk warm was 31 gr. heb ik wel wat meer time-out moeten nemen en ben daardoor laat op de camping aangekomen eerst om 17.30 uur. Hierdoor ben ik dan ook wel laat met de blog maar daarom niet getreurd. Morgen schijnt het niet zo’n mooie dag te zijn waarschijnlijk regen maar we gaan het allemaal wel zien.

Totaal km 96, tijd 5.11 uur, gem. 18.57 km, calorieën 3492, stijging 1195 m, daling 1111 m.

Reacties

Reacties

Geert

Ja dat is even op je tanden bijten met zulke bulten Jacob. Je gaat toch ook langs de Bodesee langs daar is het wel goed fietsen. Nou maar op het witte streepje blijven rijden dan komt het wel goed. Slaapse en goede rit voor morgen.

Bea

Ondanks alles toch nog 96 kilometer. Je bent een topper hoor.

Nelly

Hoi, ik ben er ook voor de tweede keer vandaag. Had je je verhaal niet kunnen doen en op verzenden drukken als er internet was? Ik ben maar een leek maar misschien is dat wel mogelijk. Drukkie onderweg, onder de koffie of zo, gewoon op verzenden.
Je bent ook groter gaan schrijven volgens mij. Een knoepert van een letter. Zo moet je niet door blijven gaan want dan kan er maar 1 woord op een regel en dat is beroerd lezen. ?
Je hebt vandaag wel moeten werken, Jacob Willem. Jeetje......zelfs van je fiets af. Ik heb je foto's al bekeken en kom tot de conclusie dat je, op het duwen na, een fantastische dag achter de rug hebt. Blijkbaar moet je daar nu ook ddd prijs voor betalen op deze camping. Je hebt het ook warm gehad, warmer dan wij.
Ik hoop dat het morgen meevalt met de vochtigheid. Je kan je geen vrije dag permitteren? Slaap lekker voor straks en morgen......dan zie je wel weer. Lievvvsss

Tante riet

Wat een rit. Sterkte vandaag. Groeten

Joop

Hallo JW, kennelijk is het echte werk nu begonnen. Die bulten in het land van Wilhelm Tell zijn wat hoger dan de duinen in Hoek van Holland. Bedenk dat je in goed gezelschap bent. Ca 2000 jaar geleden had Hannibal ook al moeite om de Alpen over te komen en hij moest ook naast zijn olifant lopen om boven te komen. Wat zijn we in ons vlakke Nederland toch verwend met overal bereik van telefoon en internet. Wereldwijd doen we het erg goed op dat gebied. Het Berner Oberland is schitterend mooi met de toppen die met eeuwige sneeuw zijn bedekt. Ultrea!

Petra

Hi Jacob willem. Succes met je tocht en leuk om je avonturen te lezen. En het aantal calorieën haha. Af en toe een mars of snickers nemen hoor ;-) en lekker genieten.

Ton

Ha J W ook in Laufenburg hebben wij een klant mooie omgeving daar super dat je al zover bent ?

Marianne Bijl

Lieve Jacob,

Ik volg je deze 11 dagen op de voet/trapper! Wat schrijf je weer mooi over de natuur, je kilometers, je belevenissen en je ontmoetingen! Hoewel mijn vader grotendeels de andere route fietste ( en in de 'omgekeerde volgorde' ) geniet ik enorm van je ' NAAR ROME' avontuur! Je bent een mega grote kanjer! Liefs en succes, ook van Margriet, Marianne Bijl

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!