fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 14 Thusis - Splugen

Na de dag van gisteren met regen en nog eens regen vanmorgen wakker geworden met een licht bewolkte lucht en snel kwam al het zonnetje door.

Ik heb in het hutje wel alles weer droog kunnen krijgen vannacht en was dan ook bijzonder blij dat ik hier in kon, want de regen heeft nog wel even flink huisgehouden gisteren avond tot dat ik ben gaan slapen heb ik regen gehoord.

Deze keer geen wekker gezet omdat ik niet goed wist wat ik wilde een dag blijven of toch een stuk gaan doen, ze geven voor vandaag en morgen goed weer af en dat is dan wel wet gunstig als je zo’n passage moet maken.

Eerst maar even m’n brood ophalen bij de receptie wat ik besteld had, toen heerlijk ontbijten met nog warm brood en koffie met het machine in het hutje. Daarna scheren en wassen. Toen dat alles achter de rug was heel de bende in hutje inpakken en toen toch besloten om een stuk te gaan doen vandaag.

Er zijn op deze route voldoende camping mogelijkheden dus dacht als ik nu eens tot splugen kan komen dan heb ik al een 27 km gehad en verdeel ik mooi. Zo ben ik dan om 11.00 uur vertrokken en om 15.00 uur aangekomen op de camping in splugen.

Over het algemeen kan ik zeggen dat het goed ging, het zijn wel hele stukken in de 1e versnelling als ik terug kijkt op vorig jaar de col de Somport is deze wel een stukje zwaarder. Maar als je eenmaal het ritme heb kan je het behoorlijk lang uithouden, zo af en toe een foto maken dan rust je weer even, en m’n hartslag blijft keurig in de zwaarste stukken 160 maar op de wat lichtere stukken rond de 130 en bij rust zoeft hij direct weer naar normaal.

Vandaag ben ik begonnen op 700 m en nu zitik op 1464 m morgen nog 650 m naar boven.

Er staan nu nog 3 andere fietsers Duitsers maar er is weinig aanspraak mee net even waar kom je vandaan en waar ga je naar toe, maar het is geen probleem wat met al je dingen waar je zoal me bezig ben gaat de tijd snel genoeg.

Morgen gaan we het laatste stuk doen van de Alpen en dan ben ik in Italië.

Totaal km 27.2 , tijd 2.35 uur, gem. 10.49 km, calorieën 1662, stijging 1233 m, daling 449 m.

Reacties

Reacties

Geert

Toch maar de stoute fiets schoenen aan getrokken, Ja als het weer dan beter is vind je het ook zonde om daar te blijven. Wel je tandjes op elkaar moeten zetten als ik zo lees kan me voorstellen dat je het dan snel zat ben. Vind het toch super wat je allemaal doet. Ja wilde die Heinzen niet met je praten joh nou zo,n gezellig volk is het ook niet. Alleen als ze vier liter bier op hebben dan zijn ze niet meer stil te krijgen. Ik heb het trouwens helemaal voor elkaar met mijn Garmin werkt super. Probleem loos routes volgen. Nou ga maar weer energie op doen voor morgen en fijne reis morgen.niet te geloven dat je dan alweer in Italië zit.

Tant riet

Groot gelijk een korte ritmaar wel zwaar evenpas opde plaats. Gr. Tantriet

Nelly

Wat lekker om zo relaxt aan één nieuwe dag te beginnen. Je wasje droog, jij lekker geslapen. En dan de dag beginnen met heerlijk vers brood, nadenkend hoe en wat je vandaag zou gaan doen en dan de beslissing nemen alvast een klim te gaan doen. Ik zag het al aan de foto's dat je de tijd hebt genomen. Misschien niet helemáál vrijwillig maar wel mooi dát je het deed. Ik hoop dat je het morgen ook zo kan doen. Fijn dat je geen haast hebt.
Jammer dat je op de campings weinig aanspraak hebt. Jij genoot verleden jaar wel intens van de gesprekken die je toen had. Nu moet je het met jezelf doen. Je hebt wel meer tijd om na te denken. Óók weer ergens goed voor.
Voor vannacht, slaap lekker. Voor morgen gezond weer op met droog weer en hopelijk met vers brood. Daarna een goede fietsdag.
Lievvvsss

BertHou

Hoi JW.
Mooi om je avontuur weer te volgen.
In gedachten trap ik met je mee en beleef ik zodoende je ervaringen ook weer een beetje (met je) mee.
Super mooie route en heel verstandig om af en toe ook een beetje easy aan te doen.
Hoe harder je trapt des te sneller is dit avontuur achter de rug(en dat is dan toch ook weer zonde)
Ik wens je veel mooie/``rustig aan km``s zodat dit avontuur nog lang kan/mag duren

ome Jan

Het gaat. Super. Jacob ?

Marjo

Mooie omgeving! Pittige kilometers, maar wel lekker dat je deze er alvast weer op hebt zitten. Sterkte met het laatste stuk!

Sjaak

Knap hoor,maar je weet het rustig naar beneden en kijk uit voor wilde Ganzen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!