fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 15 Splugen - Campo/Verceia

Gisteren vroeg onder de wol 20.45 u want de temp. Was gedaald tot 12 Gr en dan is het in het donzen slaapzak wel lekker. Heb heerlijk geslapen en om 06.45 u opgestaan. Ik werd namelijk gewekt door de Milka koeien met hun bellen om de nek, wel een leuk gezicht maar op den duur word je er niet goed van.

Nadat alles weer ingepakt was een ontbijt gemaakt en om 09.00uur vertrok ik dan voor het laatste stuk van 10 km naar de top van de splugenpass die 2115 m hoog is.

Zelf had ik me zoiets van 4 uur voorgesteld om bovenste komen, weliswaar is 10 km niet zo ver maar er zitten behoorlijk pittige stukken bij. Ik begonnen om in een lage versnelling te trappen en dan het ritme zien te krijgen, dat is me ook gelukt de eerste kilometer is het even wennen daarna ging het in een gestaagd cadans.

Regelmatig even stoppen om foto’s te maken en dan rust je ook weer even, een paar gedeeltes waren wat minder steil maar daar ook in een lage versnelling doorheen zodat je weer klaar ben voor de volgende klim.

De 4 uur die ik voorzien had om boven te komen is gereduceerd naar 2.10 uur dus dat was een meevaller, je moet niet denken dat het vanzelf gaat maar het is me zeker niet tegen gevallen heb dan ook niet 1x een dieptepunt gehad.

Gisteren Had een Duitser gesproken de man is 73 en hij ging ook over de splugenpass, nou ik was 2 km onderweg en daar zag ik hem gaan. Heel rustig ging hij naar boven later heb ik hem nog weer even gesproken. Een half uurtje nadat ik boven was kwam hij ook aan fietsen.

Boven even een paar foto’s gemaakt en natuurlijk ook een paar waar ik zelf opsta.

De Alpen zijn bedwongen op 2115 m aangekomen om 11.10 uur met 12 Gr in de zon en 1345 km van huis in ruim 14 dagen ik ben trots op m’n zelf ???

Na het ritueel boven mocht ik beginnen aan de afdaling en dat is echt een cadeautje, de weg was totaal nieuw geasfalteerd dus geen putten en gaten en dan kan je lekker door halen.

De natuur hier is ook zo mooi er is zoveel te zien dus moest er wel regelmatig gestopt worden voor foto’s.

Om 13.15 uur heb ik me getrakteerd op een pasta met champignons in roomsaus, daarna het laatste stuk en om 15.00 uur was ik op de camping aan het Lago di Mezzola tentje staat aan het meer heerlijk met een temp van 26 Gr.

Dit was het weer voor vandaag nu gaan ikeen poosje een traject rijden wat vlak is tot aan de Apennijnen.

Totaal aantal km 59.7 , tijd 3.19 uur , gem. 18.01 km , max snelheid 71.28 km, calorieën 2240 , stijging 829 m, daling 2098 m

Reacties

Reacties

Joop

Mooi dat de hoge pukkels achter je liggen. Nu een poosje relexen op de fiets

ome Jan

Super dag jocob trots op je geniet hier van ?

Nelly

Wat een heerlijke dag ligt er weer achter je. Een dag met een sterretje en die heb je zelf verdient. Applaus voor jezelf.

De dag begon lekker met die koeien en hun bellen. Jij blij dat je enmaal op je fietsje zat. Aan de foto's is te zien dat het genieten was can de omgeving. Gelijk heb je dat je zo af en toe van je fiets gaat om wat foto's te maken. Heeft ook niemand door dat je even een kleine pauze neemt. Het was zwaar maar je hebt het knap gedoseerd. Gelijk heb je en dan nog in zo'n korte tijd die bergen bedwongen. Ik vind trouwens die Duitse meneer ook een kanjer hoor!!
Toen de afdaling. Je schrijft een cadeautje. Ik geloof het. Lijkt mij heerlijk. Alleen, als je wilt dalen moet je eerst klimmen. Brrrrr. Wat zal je gesmuld hebben van die pasta na zo'n prestatie. Nu sta je weer EN op een prachtig plekje.
Ik zat wel met héle grote ogen die laatste zin te lezen nl. "Nu ga ik een poosje een traject rijden......Ik dacht werkelijk dat je voor het slapen gaan nog effies een vlak stukje ging rijden voor de leut. Gelukkig.... zó erg is het nu ook weeff nieg met je.
Voor vanavond, slaap lekker. Droom maar van die gozer die er (vanachter) uit ziet als 20 maar toch mooi de 60 al is gepasseerd en die dit toch maar doet. Lievvvsss

Tante riet

Fijn dat het zo goed gaat en geniet v an alles wt je ziet en hoort ga zo door. Groeten

Jaap van Buuren

Ha JW heel goed gedaan man ?
Mooie foto's heb je gemaakt
Ik dacht even dat het aan de Wodka lag maar de koeien hebben inderdaad een paarse gloed je gaat nu het mooie weer te gemoed succes ik volg je

Ton en Sonja

Mooi gedaan man geniet nu van de afdaling en het mooie weer ?

Jacob Willem Huysman

Jaap niet te diep in dat glas kijken want anders zie alles paars ????

Geert

Je gaat er steeds meer van genieten Jacob volgens mij maar nu kan je weer je eigen tempo gaan rijden een poosje tot de volgende bulten. Slaapse voor vannacht en morgen een zonnige en mooie rit.

Jacob Willem Huysman

Ja Geert het is genieten Zit in m’n t shirt heerlijk buiten aan het Lago te genieten van het voldane gevoel

Marion

Leuk om de verhalen te lezen (zou het zelf eigenlijk ook wel willen meemaken :-). Fijn dat het voorspoedig gaat. Ga zo door! Succes!!

Riny

Geweldig Jacob Willem. Jij mag trots zijn op jezelf. Ik wens je verder een goed verloop van deze reis op weg naar Rome. Groetjes van Riny.

Gerla

Wauw ... wat ga je goed, en wat knap je kan zeker trots zijn op je zelf!!
Wat een prachtige foto,s wat is hetb toch mooi.
Geniet van het vlakke fietsen tot de appenijnen dan is het denk erg heftig..
Vond het al heftig met de vrachtwagen??
Veel plezier vandaag!

Tante Corrie enOomHenk

Ha JW wat een leuk verslag . En wat maak je leuke dingen mee . Wakker worden door koeienbellen hoe leuk is dat ( voor 1 keer ) en die foto.s van je tentje naast de fiets . Er moet toch een hoop gebeuren in dat tentje . Verkleden . Slapen . Dromen . En ja die afdaling lijkt me ook geweldig . Ga zo door Jacob Willen . Je gaat goed . We zijn trots op je . Je doet het gewoon weer liefs van ons

Mart

Knab hoor als ik het zo lees ging met de globetrotter makkelijker,ga je nog naar Montevartsie gr mart

Sjaak

Wat is dat een max snelheid van 71,28 is dat niet een beetje te hard.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!