fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 17 Chiuso/Lecco - Clusane

Vanmorgen een hele droge tent dat is wel een unicum want of hij is nat van de regen of van de ochtenddauw.

Het plan was om niet zo ver te gaan vandaag maar het plan moest een beetje bijgesteld worden, want op dit traject zijn weinig campings dus toch nog weer een aardig eindje gefietst.

De route was wel heel interessant omdat er een grote verscheidenheid van omgeving in zat. Eerst ging het verder langs het meer en daarna ging het over gravel paden door het bos en langs de rivier de adda.

Op een gegeven moment was er een blokkade op het pad een boom lag dwars over het schijnt gisteren en eergisteren ontzettend slecht weer geweest te zijn. Ook meerder malen grote gaten waar het water het pad had weg gespoeld.

Dit was dus duidelijk ik had m’n voor tassen al van de fiets en was bezig met de achtertassen toen een man te hulp schoot en zo hebben we met z’n twee de fiets onder en over de boom gesjouwd.

Bergamo was 40 km verwijderd van de camping en voordat je daar ben heb je alweer 300 m geklommen met stijgingen van 7 tot -10% dus het klimmen was nog niet klaar. Onderweg ook nog een oversteek over de rivier de adda met een pont die geen voortstuwing heeft, hij zit aan een kabel en door de stroming en dan met het roer te werken glijd hij gestaag van de ene naar de andere kant.

Het heeft een boven en onderstad, de bovenstad is de oude stad met prachtige gebouwen en leuke winkelstraten. Maar bovenal de kathedraal en nog een enorme kerk die op het zelfde plein staan. Eerst in de kerk geweest dan val je mond open van de rijkdom die daar aanwezig is. Terwijl wel even een stempel in m’n credencial.

Daarna naar de Duomo de kathendraal m’n mond kon niet meer dicht ongelofelijk wat mooi. Er was een persoon bezig bij het altaar hem even aangesproken voor ook een stempel en ja hoor ik ging mee naar de sacristie en kreeg daar een mooi stempel.

Daarna weer verder en dan krijg je toch weer het cadeautje dat je naar beneden mag. Ik denk dat ik 60 % over fietspaden rijd en dat verwonder me wel en verder zijn het tamelijk rustig wegen waar je over moet.

Om 16.00 uur zag een git zwarte lucht aankomen en in de verte onweer en bliksem schichten, toen was ik nog 5 km van de camping verwijderd en van regen ben ik niet bang maar met onweer word het wel anders, ik moest nog een stuk door een bos dat zag ik niet zitten, maar kon ook de superstrada nemen met natuurlijk veel verkeer maar dan was het 3.5 km, dit heb ik gedaan en was om 16.30 uur op de camping en toen was het ook weer droog en het onweer weg.

De planning van mij was om vanavond uit te gaan eten maar vlak bij de camping is een Lidl daar ben ik toch nog maar boodschappen wezen doen en zelf gekookt. Aardappels met een gemengde salade en doperwten met als klapper zalm, het dessert was mango en een beker yoghurt van skyr en dan heb je weer heerlijk gegeten.

Morgenochtend om 10.35 uur is er weer een interview met Ton Kolhmeijer op de WOS.

Ik ben nu in de buurt van Brescia aan het meer van Iseo.

Totaal aantal Km 87.6 ,tijd 4.40 uur , gem. 18.76 km , calorieën 2940, stijging 805 m, daling 816 m.




Reacties

Reacties

Marianne

Wat een pittige dag en dan nog zo'n lekker potje voor je zelf koken.
Fantastisch!!

Geert

Weer een heel avontuur Jacob. Ja het is daar inderdaad erg slecht geweest met het weer nog mazzel dat je er nog door kon voor het zelfde geld is de hele weg weg gespoeld. Je wordt wel crea met je oplossingen maar dat is wel nodig ook op zo,n rit. Wel super mooie omgeving waar je door fietst. Nou ga weer lekker op je rug liggen en morgen weer fris op voor de volgende tich km.

Joop

Hallo JW, verstandig dat je alert bent op onweer. Je nadert nu het heuvelachtige gebied van Italië en dat lijkt mij heerlijk om te fietsen. Nog zo rond de 600 kilometer en je kan bij de Paus een stempel gaan halen. Hou vol en geniet met volle teugen

Johan

Volgende reis klein kettingzaagje in de bagage

Petra

Je hebt weer een hoop gelukjes gehad onderweg. Tel je zegeningen ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!