fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 20 Sirmione - Corte Casella (Mantova)

Vannacht heeft het flink gewaaid aan het meer, dat was wel lekker een beetje circulatie door de tent want het was behoorlijk warm.

Vanmorgen had ik geen haast dus ben pas om 09.30 uur van de camping gereden.

30 jaar geleden kwam ik hier bij bloemisterij bedrijven en een daar van zit 2 km vanaf de camping langs mijn route, dus toch even kijken wat er nog van bestaat en het bestaat zeker nog, alleen de toenmalige eigenaar heeft het over gedaan aan zijn kinderen en die waren toen nog ongeveer 3 - 4 jaar oud dus die hebben niets met mij en hun ouders wonen niet meer in de buurt dus dat was een kort bezoek.

De route van vandaag was weer wisselend van omgeving eerst nog even de laatste heuvels door de wijngaarden, en daarna door landbouw gebied en verder langs een kanaal. Dit was lekker fietsen maar ook nog weer over een pad dat je denk moet dat wel goed zijn, maar de route op de navigatie geeft het aan dus gaan met die banaan.

Onderweg nog wel regelmatig foto’s gemaakt en een heerlijke cappuccino genuttigd, maar uiteindelijk was ik toch al om 13.00 uur in Mantova.

Mantova is een historisch plaatsje met veel mooie gebouwen en natuurlijk een kathedraal, het is gesitueerd op 2 pleinen daar staat alles omheen gebouwd dus je kan het met een rondje lopen allemaal behappen.

Heb hier wel een paar uur geweest rond gewandeld en wat gegeten en gedronken.

De temperatuur was inmiddels opgelopen naar 31 Gr.

Omdat er in deze omgeving erg weinig campings zijn ben ik vandaag geland in een agriturismo dat slapen bij de boer. Dus vannacht op een gewoon bed luxe en morgenochtend een ontbijt.

Hopelijk gaat het vandaag wel goed met de verzending van de mailinglist.

Totaal aantal km 72.8, tijd 3.45 uur, gem. 19,38 km , calorieën 2266, stijging 350 m , daling 404 m.

Petra

Morgen gewekt worden door een haan heeft ook wel wat al staan die erg vroeg op haha. Een echt bed is ook wel eens comfortabel en dat heb je ondertussen wel verdiend

Nelly

Ja!!!! Het werkt weer zoals we gewend zijn. Toppie.
Het was dus een winderig maar heerlijk nachtje. Je wordt ook wel een beetje sloom, zo af en toe. Wat dacht je.....ik maak me niet druk vandaag. Alles plat wat er te fietsen valt, niks op en neer. ? En dat bezoekje dat je in je hoofd had. Beetje jammer dat het zo liep. Aan de kinderen kon je zien dat ook jij een dagje ouder was geworden. Je moet Nederland van liever lede wel gaan waarderen wat de fietspaden betreft. Wat jammer dat je het af en toe zo slecht treft. Niks is fijner dan op een goed fietspad door mooie natuur te rijden.
Je was wel al vroeg op de plaats van bestemming en zonder wat aanspraak is het dan is het best een beetje jezelf vermaken. Maar, ook dat kan je wel al is gezellig anders. Je hoefde ook geen kilometers te lopen om het één en ander te bekijken.
Heb je wel je eigen potje gekookt? Niet alles aan de boer over gelaten? Ik wens je een heerlijke nachtrust op een echt bed. Hopelijk zijn er niet al te veel dierlijke luchtjes en geluiden. Trust voor straks. Lievvvsss

Johan

Goed ontvangen mooie reis en leuke verslagen ga zo door voor jou moet het ook leuk zijn om je belevenissen van de dag met meerdere mensen te delen.

Geert

Ja Jacob in 30 jaar kan er heel veel veranderen maar het had wel leuk geweest als ze er nog gezeten hadden. Zag van ochtend dat je weer eens op een echt bed geslapen hebt hoop dat het beter bevallen is als de slaapzak. Qua omgeving ga je de goede kant op hoop vlak terrein en nog steeds mooi weer. Hier is het vandaag een beetje over ze geven zware buien en onweer door. Maar voor 1 of 2 dagen en dan wordt het weer beter. Dus ik ga hopelijk ook nog twee mooie weken te ge moet. Nou veel succes vandaag en tot vanavond.

Anke

Was weer leuk om je verslag te lezen, had het een paar dagen niet ontvangen. Nog heel veel succes.?

ria rietveld

gaaf hoor je verhaal weer eens te lezen.wij wensen je nog veel succes verder

gr piet en ria

Nico van Seters

Mooie verhalen en een leuk reisverslag Jacob en er zijn vele wegen die naar Rome leiden ,ga zo door en chapeau of moet ik ammirazione zeggen. succes