fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 24 Marcialla - Siena

Gisterenavond op tijd op bed want ik wilde vanmorgen vroeg vertrekken ivm de warmte.

Het was een heerlijke nacht wat betreft de warmte alleen m’n lakenzak was voldoende. Maar ook heb ik heerlijk geslapen.

Om 07.45 uur draaide de pedalen rond, en dat was direct ook aan zetten wat de camping ligt 2 km van de route af en natuurlijk een stuk lager dus dan moet je eerst wel weer omhoog.

Daarna kreeg ik een super mooie daling van 7 km, maar jullie voelen hem al komen daarna ging het weer flink omhoog. En dat gaat wel zo een beetje iedere keer zo.

Maar door regelmatig even te stoppen om te drinken en foto’s te maken lukt het allemaal heel goed. Om maar even een voorbeeld te geven vandaag 4 liter water weg gedronken alleen met het fietsen en dan nog wat ik hier en daar bij koopt aan drinken.

Gisteren eigenlijk alleen op de provinciale weg gefietst, vandaag waren er ook weer stukken fietspad en gravelpaden. Enhet schitter licht wat ik onder m’n zadel heb zitten geeft wel een veilig gevoel want dat zien ze echt van ver al.

Vanmorgen begon ik met 19 Gr maar de temp liep al wel snel op, om 12.00 uur 30 Gr ik vernam dat het bij jullie nog warmer was maar dit is genoeg voor mij op de fiets.

Om 14.00 uur reed ik Siena binnen om dan direct door te gaan naar de camping, deze ligt net even buiten de stad en kreeg ik ze nog even uit gemeten want moest zelfs een stuk lopen dat was 15% en dat trek ik niet om te fietsen.

Maar om 14.30 uur op de camping en op het gemak de tent opgezet en heerlijk gedoucht.

Vanaf de camping kan je met de bus naar het centrum dat heb ik dan ook gedaan en heb daar lekker rond gestruind. Gezellig druk want het is weekend dus zijn de Italianen ook in de stad plus de toeristen.

Zit nu in een restaurant me zelf te verwennen en heerlijk te eten zoals dat Italië behoord.

Morgen ochtend om 11.05 uur heb ik weer een interview met Ton Kolhmeijer op de WOS.

Totaal aantal km 70,3 tijd 4.00 uur, gem. 17.5 km , calorieën 2653 , stijging 988 m , daling 1001 m, hoogste snelheid 55.69 km.

Reacties

Reacties

Nelly

Ha, ik ben de eerste en dus de primeur. Ik geef je eerst een compliment omdat je iedere avond op bed ligt. De meeste Westlanders liggen in bed en dat is goed foute boel. Heerlijke nacht gehad dus OP dat bed en daardoor een vroege vogel vandaag. Gelik heb je, want in die hitte je zo moeten inspannen, dat valt niet mee. Trouwens, door dat vroege weggaan heb je ook nog een paar uur om iets leuks te gaan doen. Je hebt het weer aardig voor je kiezen gekregen vandaag. Gelukkig heb je ook nu weer de tijd genomen om te genieten, eten en drinken. Vooral met dat laatste heb je je stinkende best gedaan. Geen plaspillen nodig, denk ik. Ja, het was hier ook lekker warm maar ik ga er vanuit dat niemand hier meer omhoog heeft gefietst dan de Waterkering. Pinuts vergeleken met wat jij vandaag omhoog hebt gefietst. Ik vraag me zelfs af of je verleden jaar van je fiets af moest en gaan lopen omdat het te stijl was. Maar.....je flikte het maar weer. Nu een fijn plekje op de camping, niet op de fiets maar met de bus naar het centrum. Je bent toch een mazzelaar. ? In het centrum heb je je redelijk kunnen vermaken ? ? en als kers op de taart, een heerlijke Italiaanse maaltijd ? om daarna relaxt met de bus terug naar je tentje. Voor straks, slaap lekker en voor morgen een mooie fietsdag. Lievvvsss

1tante riet

Morgen een vrije dag??? Geniet er van je ben niet elk jaar in Siena. Gr.

Geert

Heb ook een keer op een camping net buiten siena gestaan was ook zo stijl omhoog maar kan net zo goed een andere zijn want je hebt er zoveel daar. Pittige stukken gehad lees ik maar inderdaad als je op tijd je pauzes neemt is het wel te doen, voor jou dan? je gaat wel nijdig in de buurt komen hoor al hoe wel het is nog een eind maar je geniet wel van je omgeving en het Italiaanse eten. Dat wordt weer afzien thuis met een prakkie andijvie. Ook lekker hoor. Ga je je nog niet eenzaam voelen of ben je de hele dag tegen je zelf aan het praten?‍♀️ valt wel mee denk ik. Nou amuseer je vanavond en goede nachtrust en tot morgen maar weer.

Marianne

Volgens mij heb je een hele fijne dag gehad,veel afwisseling.
En in een prachtige omgeving.Zijn wij ook geweest,met de auto.Vond het al een bloedeind.Jij op je fiets,onbegrijpelijk!
Nog een paar hele fijne dagen naar de finish.

Jes

Klinkt allemaal positief. Petje af, hou vol, hou de moed erin en blijven trappen

Ria

Leuk steeds je verslagen te lezen! Je zult wel flinke kuiten hebben van al dat klimmen en dalen?‍♂️??‍♀️?‍♂️?‍♂️
Gaan straks luisteren naar het interview .

ria rietveld

toppie hoor dat je dat weer allemaal voor elkaar hebt gekregen ik doe het je niet na nog veel succes verder

groeten piet en ria

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!