fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 25 Siena - Siena

Vandaag een rustdag gehouden op de camping in Siena, dat wil zeggen vanmorgen eerst wat langer in of op m’n bed gelegen en daarna alles rustig aan gedaan zoals wassen, scheren, eten en koffie drinken. 

Om 11.05 uur een interview gegeven op de WOS, daarna nog wat lopen teutebellen en om 12.45 uur met de bus naar de stad Siena vertrokken.

Gisterenavond was het er gezellig druk zomaar maar gerust druuuk. Vanmiddag was dat heel anders en prettiger om het een en ander te kunnen zien en bekijken. 

Zo heb ik een uur of 3 rond gewandeld en op het piazza del Campo een poosje op een stoeprand de boel zitten bekijken, dit is wel het centrale plein in de stad en een poosje met Marian gebeld. 

Vorig jaar hebben we helemaal niet met elkaar gebeld en nu was het al de 2e keer.

Na het sociale gebeuren heb ik de toren van het Palazzo Communale beklommen slechts 400 treden, het uitzicht is fenomenaal als je boven ben. 

Om 16.00 uur met de bus terug naar de camping waar ik nu heerlijk aan een biertje zit,  en rustig m’n blog aan het schrijven ben.

Ik ben wel heel erg benieuwd wat het weer gaat doen, want ze geven regen op maar dat zou er dan al geweest moeten zijn het is wel bewolkt. We gaan wel zien wat het gaat worden vannacht. 

Morgenochtend wil ik extreem vroeg op de fiets zitten omdat er een behoorlijk stuk overbrugt moet worden voor een volgende camping, en dan wil ik voor het warm word een mooi stuk gedaan hebben.

Tot op heden 2063 km achter de rug en als ik het goed heb uitgerekend zijn het er nog 400 naar Rome. Maar eerst staan er nog een paar mooie en Leuke dingen te gebeuren, zoals Assisi en een bezoek aan een familie waar ik heel veel geweest ben toen ik nog Chauffeur was. 

Vandaag geen km en geen tijden enz. 

Reacties

Reacties

Corrie Verwaal

Geweldig verhaal weer Jacob Willem , niet gefietst maar wel geklommen en het liefst maar 400 treden , die benen van jou dachten een dag rust te hebben hahaha mis dus !
Geniet dagelijks met volle teugen met je mee hoor , via je blog en schitterende foto's , bedankt daarvoor!

Groetjes Corrie

Cor en Nel

Hoi Jacob Willem genieten weer volop van je mooie reis verhalen. vinden het knap zoals jij de bergen overgaat!!
Wij hebben ook een rondreis Toscane gemaakt was geweldig en in Assisi een processie vanuit de kerk meegemaakt. Allemaal heel apart! geniet er van. Groetjes van Cor en Nel.

Geert

Een super gezellige dag gehad Jacob met je rondje Siena en ook nog de vrouw gebeld die ook weer gelukkig. Hele mooie foto,s hoor van de stad en zeker die van de toren. Morgen bij dag en dauw weer op de fiets nu maar hopen dat het droog blijft, krijg nog veel bulten morgen? Gaat nu toch wel aardig opschieten kan me nog niet voorstellen dat je haast al weer een maand onder weg bent maar ja dat zal voor ons wel harder gaan als voor jou. Nou de rust maar weer en goede reis morgen. Was je interview nog leuk vanmorgen want heb ik gemist.

Nadia

Jeetje je bent er al bijna!! Al 2000 km onderweg. Heel veel succes nog de laatste kilometers en geniet van het moois onderweg!!
Groetjes Nadia en Giuseppe

Nelly

Wat lekker, een rustdag. Daar heb je dan ook wel van genoten. Zelfs nog gebeld met je meisje. Dat je 3 uur hebt rond gedarteld op dat grote plein , is wel te zien aan de hoeveelheid foto's van het plein. Om je benen niet te laten ontwennen lekker even een paar honderd traptreden genomen. Het was wel de moeite waard. Wat een prachtig uitzicht. Daarna weer relaxt terug, met de bus, naar de camping. Je zult je biertje al wel op hebben en je prakkie inmiddels ook, vermoed ik.

De avond is begonnen en ik lees dat je extreem vroeg uit de veren wilt omdat je aardig wat kilometers moet maken wil je zeker zijn van een slaapplek.

Rome komt steeds dichterbij en voor die tijd nog naar Assisi. Doe hem de groeten van ons. Wij waren daar een paar jaar terug. Leuk dat je ook nog oude bekenden gaat ontmoeten. Het geeft je tocht een klein extraatje.

Slaap lekker vannacht. Wij gaan allemáál duimen voor je dat het morgen droog blijft en jij weer een super mooie dag gaat beleven.
Helaas je gesprek op de WOS gemist en terug luisteren.....ik ben bang dat dat er niet in zit. Gemist bestaat wel, maar voorlopig is daar niets te horen van wat ik graag zou horen. ?? Trust voor straks. Lievvvsss

Maarten

Jacob mooie stad dat Sienna
Wij waren er in juni .wel met camper en hebben denk op delfde camping gestaan
Ook de toren beklommen. En inderdaag genoten van het uitzicht
Ga je nog naar Montevarchi .of zit Losiflor daar niet meer
Nou succes maar weer

Gerla

Wat super van je .. dat het allemaal zo gaat ..lekker hoor een rustdag...en wat schiet het al op voor jou...en wat een moois prachtige foto,s. Leuk om je zo te volgen.
Wat leuk dat je de familie gaat bezoeken.. Dat zullen ze wel superleuk vinden. Veel plezier daar!! En met het laatste stukje!!

Petra

Sterkte vandaag met de kilometers en blijf bidden naar de weergoden ? mijn vader is ook een x naar Rome gefietst dus we hebben je reis gisteren even besproken.

Martha

Hallo Jacob Willem wij genieten elke keer weer van je verhalen en de foto's die dan voorbij gaan
geweldig gisteren zei ik tegen Frits volgens mij moet Jacob Willem nog rond de 400 km dus aardig ingeschat he, fijn dat je Marian ook gebeld heb ik heb ook veel aan haar gedacht en heb afgelopen week een kaartje naar haar gestuurd het zal voor haar ook niet altijd meevallen wat een respect heb ik voor jullie allebei. Wij hopen dat je nog veel plezier aan het laatste stuk beleefd en dat je weer veilig thuis komt.
lieve groetjes Martha en Frits.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!