fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 26 Siena - Tuoro

Gisterenavond na een heerlijk Italiaans diner in het restaurant van de camping ben terug naar de tent gegaan om me klaar te maken voor de nacht. Want jullie zullen het niet geloven maar 20.45 uur lag in m’n mandje.

Dat had een reden want zoals ik gisteren al schreef ik wilde vanmorgen vroeg vertrekken, dus de wekker op 05.30 uur gezet.

De reden is dat er een 90 km overbrugt moest worden voor de eerste camping, en het traject is behoorlijk heuvelachtig dus voor dat het echt heet zou worden het meeste klim werk gedaan en ze gaven na 14.00 uur regen op.

Het heuvelachtige klopt wel want het was ongeveer het hele traject op en neer en met venijnige klimmetjes van 10% en lange klimmen van 2/3 km met 5 tot 7%.

Maar het was zo een mooi gebied waar ik in fietsten het echte Toscane met de wel bekende cipressen in het landschap, ik Heb ook veel foto’s gemaakt want telkens weer een ander beeld.

Onderweg nog 2 Hollandse fietsers tegen gekomen zij zijn ook onderweg naar Rome en waren in Milaan begonnen, zij deden de hele rit in 3 jaar telkens met 3 weken vakantie.

De vrouw van het stel vond het wel zwaar zij had meerdere keren moeten lopen in de klim, en zij deden ook nog stukken met de trein.

Om 14.00 uur gearriveerd op de camping in Tuoro aan het Lago di Trasimeno. Hier kwam ik 30 jaar geleden ongeveer wekelijks langs met de vrachtwagen dus bekend gebied.

De camping is erg rustig hier is het seizoen echt al voorbij. Maar ik sta aan de rand van het meer met een mooi uitzicht.

Om 16.00 uur begon het te regenen maar 5 minuten later was het weer voorbij. Maar wat het straks nog gaat worden weet ik niet want het is wel bewolkt en een flink windje.

Totaal aantal km 89.4 , tijd 4.47 uur , gem. 18,68 km , calorieën 3369, stijging 1187 m , daling 1267 m.

Reacties

Reacties

Joop

Fijn dat je conform jouw planning tijdig op de camping bent aangekomen. Het landschap in Toscane vind ik zelf ook schitterend. Tis net of je in een foto rijdt denk ik steeds. Onwerkelijk mooi.
Nog effe en je bent op de plaats van bestemming, het gaat lekker zo!

Toon

Hij gaat goed Jacob Willem. Nog een weekje doorzetten en je bent er. Senna vond ik zelf ook altijd erg mooi. Ga je nu door via Ancona of steek je nu over?
groetjes Toon

Nelly

Zeker fijn Jacob Willem, dat je al staat met je tentje. Je moest vroeg uit de veren maar dat was zo te lezen een strak plan. Je hebt je weer lekker kunnen uitleven op de pedalen, ondertussen genietend van het mooie Toscane. Je hebt trouwens best nog kilometers gemaakt vandaag. ?
Zoals dat Hollandse stel zijn er meer die dit zo doen. Niet iedereen kan zoveel weken achter elkaar weg. Maar om dan stukken met de trein te doen? Naar mijn gevoel kan je dan niet zeggen dat je naar Rome bent gefietst. Maar, ik heb makkelijk praten hier buiten op mijn stoeltje.
Het blijft bijzonder dat je de streek zo goed kent, al is het nu wel met een andere beleving. Geniet van de rust op de camping. Eet smakelijk voor straks. Hopenlijk regent het alleen vannacht, als het dan moet regenen.
Voor morgen duimen we weer voor een zonnetje. Fijne dag. Lievvvsss

Geert

Leuk dat dat stel tegen kwam maar ja het zijn niet allemaal van die diehards als jij want als ik zie wat je vandaag weer weg getrapt hebt wordt je wel stil van. Ja aan dat meer hebben wij een een paar jaar terug ook gestaan een super camping maar in dat meer moet je niet gaan zwemmen want deze eerste honderd meter zak je in de modder weg. Wordt vanavond ook niet laat voor je denk ik maar even lekker eten en een biertje en dan onder de wol dan kan je er morgen weer tegen aan. De rust en morgen weer veel succes.

Tante riet

Knap gedaan vandaag. Rome komt steeds dichter bijgroetjes

jes

je zal af en toe wel denken man waar ben ik aan begonnen maar we leven mee hoor als je misschien op een dieptepuntje aankomt dan steunen wij je vanaf hier. we zijn supertrots op je. gewoon doorgaan,
je bent er bijna

Henk

Leuk om oude herinneringen op te halen zeker na 30 jaar

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!