fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 27 Tuoro - Costano

Gisterenavond nadat de blog geschreven was ben ik aan m’n avondmaal begonnen en heb bij de tent gegeten. Ik was alles weer aan het opruimen en toen kwam de buurman een Italiaan nog met een bord penne in tomatensaus aan dragen of ik dat nog lusten, ik denk dat je onbeleefd ben als je het weiger dus nog even heerlijk opgepeuzeld.

Inmiddels was het al aan het schemeren en ben ik bij de bar nog een koffie gaan drinken.

Aangezien ik vanmorgen weer vroeg uit de veren wilde vanwege het bezoek wat ik wilde brengen aan de Fam. In Passagio Di Bettona, lag ik dus ook vroeg in m’n slaapzak.

Vanmorgen was de tent vochtig van de morgendauw,dat was al wel even geleden want eigenlijk iedere morgen is hij kurk droog.

De boel ingepakt en gewassen en toen naar de uitgang van de camping want daar staan banken en lange tafels kon ik daar mooi even m’n ontbijt nuttigenen inmiddels ging de bar ook weer open dus ook nog een cappuccino gescoord.

Uiteindelijk reed ik om 07.30 uur weg van de camping, als ik via de route zou rijden had ik uit gerekend dat het wel 75 km tot Passagio zou zijn. Maar ergens halverwege kon ik wel een stuk afsnijden zodat ik wat sneller zou zijn, opdat punt aangekomen ben ik die richting heen gegaan en na 500 m kwam ik een bord tegen waar opstaat 20% stijging ben snel omgekeerd en de route gewoon gaan volgen.

Maar ook in de route zaten weer flinke stijgingen van 5 tot 10%, er zat er ook een bij die liefs 7 km lang was constant omhoog tot 500 m hoogte in Perugia.

Om 09.30 uur belde de Fam. hoe laat ik bij hun kon zijn want dan hielden ze daar rekening mee met het eten. Ik nam het ruim en heb gezegd dat ik nog 4 uur nodig had daar te komen. En afgesproken als ik in Perugia was dat ik nog een keer zou bellen.

Uiteindelijk ben ik om 12.30 uur gearriveerd en dat was een leuk weerzien. We hebben heerlijk gegeten zoals dat 30 jaar terug ook ging en veel met elkaar gesproken.

Om 15.30 uur ben ik weer vertrokken en 5 km verder was m’n onderkomen voor de nacht. Vannacht slaap ik weer bij de boer (agriturismo). Heb een flinke. Was gedaan en die kon super drogen met de zon en behoorlijk wat wind.

Morgen ga ik van hier naar Assisi dat is z’n 10 km hier vandaan maar moet wel boven zien te komen want dat ligt weer op ruim 400 meter.

Totaal aantal km 81.9 , tijd 4.17 uur, gem. 19.07 km, 3053 calorieën , stijging 1048 m , 1140 m.

Reacties

Reacties

ria rietveld

jeetje jacob wat ga je goed met al die klimmetjes heb je het toch maar weer geflikt toch nog een fijne reis verder

groeten piet en ria

Nelly

Wat bofte je tocb weer gisteravond. Een Italiaanse buurman die je een bord penne komt brengen. Enne dat weigeren, als je dat had gedurfd, kwam volgens mij niet eens in je op, want je schrijft dat je heg héérlijk hebt opgepeuzeld. Wat jammer dat er aan de andere kant geen Duitse buurman stond die nog een snitzel over had. Die had je hélemaal niet durven weigeren.
Vanmorgen had je dus een nat tentje, jammer. Maar ik lees dat je de boel in hebt gepakt en daarna gewassen. ????? Hou je je toilet- en je ontbijtspulletjes altijd tot het laatst om in te pakken. Ja Jacob Willem, ik wil alles van je weten. ?

Je dacht wel even slim te zijn, dooreen stuk af te snijden. Kwam jij effies van een koude kermis thuis. Nog mazzel dat je ruim op tijd werd gewaarschuwd en je als de wiedeweerga je fiets kon omdraaien. Toch heb je het nog aardig voor je kiezen gehad. Ik word al doodmoe als ik lees dat je 7km constant omhoog moest tot 500 mtr.
Wat ontzettend leuk om na 30 jaar zo'n bezoek af te leggen zo ver van huis en toch zo vertrouwd. Zelfs het eten was in die tijd niet veranderd, lees ik. Daarna hoefde je niet ver meer. We weten niet of die 5km vlak was of dat je je eten alweer dik had verteerd voordat je op plaats van bestemming was. Ik gok eigenlijk op een afdaling want morgen moet je weer 400 mtr omhoog.
Ik heb eens even gegoogeld op Agriturismo in Toscane. Nou....er zijn mooie bij. Ik denk niet dat jij de aller luxste pakt maar het ziet ef over het algemeen goed uit. Ik neem aan dat je je lekker laat verwennen en niet hoeft te koken. Had je gisteravond ook niet gehoeven, als die Italiaan een beetje eerder was geweest.
Voor vannacht, slaap lekker. Je hoeft niet echt vroeg op, ook lekker. Voor morgen een mooie fietsdag, droog en voor de wind. Valt het een beetje mee als je moet klimmen. Lievvvsss

Henk

Leuk dat ze aan je denken

Cor en Nel

Morgen een hele mooie dag in Assisi!!

Peter

Mooie verhalen JW

Geert

Dat was een leuk weerzien na zoveel jaren, konden ze je nog wel. Ja dat is wel schrikken als je zo,n bord ziet van 20%. Je hoorde je tel. Al zeggen zeker (probeer om te draaien). Weer een hoop leuke ervaringen vandaag dat houd de moet erin. Ga je morgen niet verder dan Assisi. Nou daar is ook zat te zien. Geen biertje nou bij de boer zeker of heeft hij ook een tap haha. Nou slaapse maar weer voor vannacht en morgen weer een fijne dag.

Tante riet

Wat gezellig. Zo,n vriendschap. Veel sucses vandaag weer ik neem aan dat jij al in dromen land ben. Grtante riet

Leen Ruygrok

Respekt voor jouw prestatie en doorzettingsvermogen ; elke dag bijna 100km !
Geinspireerd door jouw verhalen ben ik ook een dagje gaan fietsen. 80km op één dag; Capelle a/d IJssel-HvH-Capelle a/d IJssel, zonder bergen, beetje tegenwind langs de waterweg.
Dan besef je pas hoe zwaar het moet zijn om dat 30 dagen achter elkaar te doen en dan ook nog over de bergen.
Sterkte met het laatste deel van je tocht.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!