fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 30 Rome - Rome

Na een bijzonder pittige dag gisteren en te laat op de camping maar wel heerlijk gegeten te hebben een redelijk goede nacht gemaakt.

Jammer dat de tent niet optimaal stond want ik zakte naar het voeten eind, maar ja dat was met het opzetten niet goed te zien in het donker. Dus heb ik hem vandaag maar even verplaatst.

Vanmorgen wel uit geslapen tot 09.00 uur en na het scheren en wassen even een ontbijtje genuttigd want dat hebben ze hier op de camping.

Bij het terug gaan naar de tent passeerde ik een groep Hollandse mannen die zaten met ze alle koffie te drinken, en er werd mij gevraagd of ik ook een kop wilde dus even aan geschoven.

Zij zijn met 6 mannen en 4 van hen zijn op de racefiets en de andere 2 zijn met de camper met een grote aanhangwagen waar alle spullen in aanwezig is. Ze zijn uit Eindhoven vertrokken en fietste iedere dag rond de 150 km en dan op de camping overnachten. Zij hebben er 15 dagen overgedaan en hebben de rijnroute gefietst en zonder bagage dus dat scheelt even kleine 50 kilo.

Ik wil niet zeggen dat het niets is maar toch wel heel anders als dat je alles zelf meezeul. Alleen hebben ze wel b.v gisteren 9 lekke banden gehad dit alles wat ik gisteren al schreef door het slechte wegdek. Ze hebben 1 x gehad dat 2 fietsen te gelijk de voor en achterband lek hadden.

Na deze gezellige ontmoeting ben ik me klaar gaan maken om het laatste stukje te gaan doen. Om 11.00 uur vertrokken en even zoeken hoe ik weer op de route moest komen, want de ingang van de camping ligt aan de via Flaminia en dat is gewoon een hele drukke provinciale weg.

Toen ik eenmaal op de route was kon via een fietspad langs de rivier de Tiber zo naar Rome centro fietsen. De afstand naar het Vaticaan was 12 km, om 12.25 uur maakte ik m’n eerste foto van het St. Pieter en de Basiliek.

Na even wat rond gekeken te hebben en nog wat foto’s gemaakt ben ik naar het Colosseum gefietst lekker door de stad en ook daar wat foto’s gemaakt.

Om 15.00 uur ging de Friezen kerk open en ik wilde daar even heen om te kijken en krijg daar ook een certificaat en een stempel in het credencial.

Wel heel apart dat aan de voet van het Vaticaan ook een Nederlandse kerk gevestigd is. Ik heb daar met de pastoor gesproken en dat ik zondag daar de Hollandse mis zal bijwonen.

Het certificaat en het stempel krijg zondag en dat zal de afsluiting van m’n reis zijn.

Want zoals het er nu naar uitziet reis ik maandag terug naar huis. De paus is in Madagascar dus voor mij geen audiëntie.

Daarna terug naar de camping om even heerlijk onder de douche te gegaan.

Vanavond ga ik m’n fiets inleveren op de camping om vervoerd te worden naar Maassluis, en morgen kan ik de rest van de overbodige bagage inleveren.

Daarna ga ik terug naar centro Rome en zal daar nog 2 dagen verblijven.

Totaal aantal km 37.5 , tijd 2.20 uur, gem 15.98 km, 1349 calorieën , stijging 516 , daling 519 m..

Reacties

Reacties

Nelly

En toen Jacob Willem, kwam de mail niet waar wij allemaal op zaten te wachten. Daarom ben ik aan het zoeken gegaan en vond.....jouw Rome - Rome verhaal. Beetje minder geslapen maar na het ontbijt een leuke ontmoeting. Deze ontmoeting moet je gevoel versterkt hebben dat je, in je uppie, een fantastische prestatie hebt geleverd. Helemaal op jezelf terug geworpen, met alleen je goede vriend je fiets EN met maar 1 lekke band. ? Jij hebt de tijd en de mogelijkheid gehad om je 1 te voelen met de omgeving, de natuur, zonder ook maar door iets 'gestoord' te worden. De Pelgrim.
Eenmaal weer op je fiets richting Vaticaan moet een enorm overweldigend gevoel over je gekomen zijn. Verleden jaar heb je de euforie gedeeld en nu was je alleen. Wat een mooie foto's van jou met je fiets op dat over bekende plein.
Daarna op je eigen fiets een rondje Rome. Top!!!
Ja, heel bijzonder dat er aan de voet van het Vaticaan, een Nederlandse kerk is. Mooi, dat je daar ook een mis gaat bijwonen. Een mooie afsluiting van je pelgrimsreis. Jammer dat je stoel leeg blijft bij de eerste volgende audiëntie. Uitgerekend precies nu jij in Rome bent gaat die man er vandoor. Zucht.
Ik denk dat je inmiddels afscheid hebt genomen van je grote vriend, je fiets. Morgen je overtollige bagage afgeven en dan nog twee dagen genieten.
Je hebt je tentje beter neergezet en ik wens je dan ook een heerlijke, ontspannen nacht. Slaap lekker en voor morgen en zondag, fijne dagen. Lievvvsss

Tante Corrie en ome Henk

Ha Jacob Willem . Wat een mooi verslag . En wat hebben wij er weer van genoten bedankt dat we mee mochten reizen ?wat bizonder ook dat je zondag de mis gaat bijwonen in een Hollandse kerk . ?geniet van de laatste dagen daar in Rome . En denk . Ik heb het weeeeer gered . Geweldig groetjes van ons ??

Mariëtte

Hoi Jacob, van harte gefeliciteerd met je aankomst in Rome. Ik heb genoten van je verhalen. Ik heb elke keer het kaartje uitvoerig bekeken om te zien welke route je gefietst hebt. Uiteindelijk heb ik ook mijn eigen verslag maar weer eens boven water getoverd. Mooie herinneringen kwamen weer boven. Dank je wel. Geniet van je dagen in Rome en van het terug kijken op deze mooie reis.
Knuffel Mariëtte

Riny

Ha Jacob Willem. Wat een prachtige ervaring deze fietstocht naar Rome. Ook deze reis blijft een mooie herinnering in je leven. Gefeliciteerd met het volbrengen van de reis, Een geweldige onderneming zo in je uppie. Ik wens je een goede reis naar huis en tot ziens!!! Groetjes van Riny.

Vincent

Jee! Je bent aangekomen in Rome! Wat een avontuur weer. Ik dacht vandaag, zou hij er al zijn eens kijken, en ja hoor precies vandaag blijk je te finishen. Het hebben behaald van de tocht als prestatie is een felicitatie waard. Maar ook valt ineens een doel, een ‘zingevend eindpunt’ weg he? Neem even lekker de tijd om er te verblijven (When in Rome, do-as-the-Romans—do’). En wie weet wat ooit weer kan volgen? Ik kwam onderweg een man tegen die naar Jeruzalem aan het fietsen was....?
Fijne dagen nog daar!

Justine

Hoi Jacob Willem,
Wat leuk om af en toe je reisverslag te lezen, gefeliciteerd met je aankomst in Rome! Ik ben inmiddels al mooi op weg naar Valencia, in de bergen van Catalonië.
Groetjes, Justine (een van de zusjes iit Raeren, die van de frisbee, weet je nog wel? :)).

Jacob Willem Huysman

Hoi Justine
Wat leuk dat je reageert ik wens jou nog een hele mooie reis toe en wie weet tot horens
Groeten Jacob Willem

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!