fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 32 Rome - Rome 3

Gisterenavond voortreffelijk gegeten en daarna terug naar het hotel en weer lekker slapen.

Vanmorgen op tijd er weer uit want ik wilde om uiterlijk 09.30 uur op het St. Pietersplein zijn. Met de metro van station Termini naar metrostation Ottaviano dan een stukje lopen om op het plein te komen.

Het was om 09.15 uur heerlijk rustig in vergelijking met vrijdag maar zeker met 4 jaar geleden toen we hier met Henk en Ria waren. Bij na vraag klopt het wel dat het nu rustig is,Dat heeft te maken met de Italianen die net vakantie hebben gehad en weer aan hun normale leven gaan begonnen zijn.

Om 09.30 uur was het hek voor de trappen naar de Friezen geopend, dus ben ik naar boven gelopen en de kerk was ook open. Bij binnenkomst werd aangesproken door een dame en die wist me te vertellen dat de diaken zo zou komen om me het stempel en de oorkonde uit te reiken.

Nadat alles geregeld was vroeg de diaken of ik de pelgrims zegen wilde ontvangen en ook die vond ik wel de moeite waard. Dus aan het einde van de mis zal dan Msg. Hurkmans de zegen geven en de oorkonde overhandigd.

Hiervan zijn ook foto’s gemaakt door de dame die mijn ontving maar ik had een meneer die naast mij zat mijn toestel gegeven en gevraagd of hij ook foto’s wilden maken en dat is gebeurd.

Na de dienst werd er koffie gedronken en na gepraat, er zijn verschillende mensen wezen feliciteren met m’n voltooide reis naar Rome. Ik vond dit een hele mooie afsluiting van mijn Pelgrimstocht naar Rome.

Om 12.00 uur ben ik weer vertrokken en wat rond gewandeld. En nog maar weer eens wat gaaneten om dan weer terug te gaan naar m’n hotel, want ik moest van hotel veranderen de afstand was denk 50 meter van het een naar het andere hotel.

Toen ik ingecheckt had en op m’n kamer kwam constateerde dat m’n telefoon niet meer functioneerde, zal wat aan het prutsen geweest maar hij weigerde dienst.

Hierop ben op zoek gegaan naar een telefoonwinkel om te kijken of hun hem konden resetten of iets dergelijks, want zonder telefoon morgen naar huis reizen is niet prettig.

En natuurlijk van de ene naar de andere zaak maar na een goede tip om naar de Chinezen te gaan kwam ik bij een Chinees die telefoons en pc repareert. Hij constateerde dat het scherm kapot was dus een nieuw scherm er op en ja hoor hij functioneert weer.

Nu ga ik na het schrijven van de blog voor de laatste keer Italiaans eten, en dan maar vroeg naar bed want morgen moet ik 05.00 uur op want de trein vertrekt om 06.30 uur.


Reacties

Reacties

Ans

Super, wat een belevenis en prestatie, wens je een goede en veilige reis back Home ?

BertHou

Hoi JW.

Heb je met veel plezier gevolgd.
Het was wederom een geweldig avontuur.
Zal wel afkicken worden.

Goede terugreis

Mariëtte

Nou Jacob, zo wordt je nog Rooms ?
Goede reis naar huis!

Geert

Ja dat is zeker een mooie afsluiting. Je toch wel een backup van je tel. Want anders was het een ramp geweest of waren al je gegevens veilig. Die man naast je in de kerk dacht zeker dat hij hem uit moest slaan..Ja dan zit morgen echt je avontuur erop, nou ja de treinreis dan nog maar dat kan zittend of liggend afwachten. Nou fijne reis terug en tot ziens in Maassluis.

Corrie Verwaal

Goede reis terug Jacob Willem . je verhalen waren Super en je foto's geweldig mooi , bedankt voor dit alles !

Jaap van Buuren

Goede reis morgen, het wordt een aardige zit
Tot ziens ens in Maassluis

Nelly

Het zit er op Jacob Willem. Niet alleen voor jou maar ook voor je trouwe volgers. Als ik voor mezelf spreek kan ik zeggen dat ik morgenavond tevergeefs mijn tablet zal openen om je blog te lezen en iets te schrijven. Ik houd tijd over! ?

Na je, deze keer duidelijke interview met Ton (WOS) heb je een fantastische ochtend gehad. Wat mooi dat je de zegen kreeg en je welverdiende oorkonde. Een emotionele gebeurtenis, denk ik. Om ook na de dienst nog wat na te kunnen praten over je voltooide reis, was inderdaad een mooie afsluiting.
Daarna begon het gewone leven weer en nog wel met een kapotte telefoon. Je moest dus gelijk aan de bak om te zorgen dat je bereikbaar was. Lang leve de Chinezen. ??.
Waarschijnlijk lig je al onder de wol, dromend van je meissie die nu nog flink een aantal uren bij je vandaan is, maar morgen worden dat er steeds minder.
Ik wens je een hele goede nacht en morgen.....ja vroeg dag voor jou. Ik draai me nog wel een paar keer om. Goede terugreis.
Bedankt dat je ons met je mee hebt laten reizen. Tot volgend jaar, zal ik maar zeggen??? Lievvvsss

Cor en Nel

We hebben weer genoten van je fantastiche reis en je verhalen?Wij wensen je een goede reis naar huis! Tot ziens weer op de zang?

Marjo

Een mooie laatste dag zo met de kerkdienst en je werlverdiende oorkonde. Je hebt weer genoeg kerken gezien voor de rest van het jaar ;). Goede reis terug naar Maassluis!!

Joop

Van harte gefeliciteerd met het bereiken van Rome en het verwerven van de Pelgrimszege en de Oorkonde. Je kan en mag er trots op zijn. Behouden terugreis!

Sonja en Ton

Gefeliciteerd Jacob Willem met deze prestatie goede reis terug naar huis ?

Toon

goede reis naar huis.

Pig en Tineke

Weer een geweldige prestatie weer Jacob Willem, van harte gefeliciteerd want deze kan je weer noteren
op je bucket list, goede reis terug en geniet onderweg nog maar ff van deze reis.

Tante Corrie en Oom Henk

Bedankt Jacob Willem . Wij hebben weer genoten van de verslagen . Knap je heb het toch maar weer gedaan ?en gehaald ?een goede reis naar Marian ??

Joop de Jager

Wat een schitterende prestatie heb je toch weer geleverd. Ik heb je op de voet gevolgd. De foto's en het bezoek aan het vaticaan laat zien dat het toch een eer is dat op je fiets te doen en daar ook een bezoek aan te brengen. Goede reis terug. Joop

George

Fantastisch gedaan allemaal goede reis naar huis

Henk

Gefeliciteerd met jouw prestatie!
Prachtig om te lezen

Mieke

Voor mij ben je een kanjer,om zo iets te ondernemen,ik hoop je weer in goede gezondheid op het koor terug te zien lieve groetjes Mieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!