fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 33 Rome - Maassluis

Gisterenavond voor de laatste keer Italiaans gegeten en even een rondje gelopen in de hectiek van station Roma Termini, daarna terug naar de kamer die ik voor de laatste nacht in Italië had.

Vanmorgen om 04.45 uur opgestaan en na het ochtend ritueel zonder ontbijt vertrokken naar het station. Op het station een broodje en een brioche met een cappuccino genuttigd.

Om precies 06.30 uur vertrok de trein voor het eerste deel van m’n treinreis naar Milaan, hier kwam hij met 7 minuten vertraging aan, dit was geen probleem want ik had 41 min overstap tijd. Er waren stukken dat hij een snelheid had van 300 km per uur en dan schiet het wel lekker op.

Van Milaan ging het verder met de Zwitserse trein onderneming SBB en deze vertrok ook weer exact op tijd 10.10 uur voor het gedeelte naar Basel. Hier word niet zo hard gereden max 250 p/u. Met 5 min vertraging aankomst in Basel, hier had ik 18 min overstap tijd dus ook voldoende.

Met een vertraging van 5 min vertrokken we uit Basel en die liep op naar 10 min maar in het verloop van de reis is deze vertraging weer keurig ingelopen en zo als het zich nu laat ziens ben ik vanavond keurig op tijd in Rotterdam 22.25 uur.

In Rotterdam verwacht ik Marian met Henk want jammer genoeg rijd de Metro noch niet dus komen zij me daar ophalen.

Vandaag voldoende tijd gehad om zo het een en ander van m’n data van het fietsen op een rijtje te zetten dit is leuk voor de statistiek

Aantal km 2503

Aantal uren op de fiets 134

Gem. Snelheid 18.68 km/pu

Aantal gebruikte calorieën 88.127

Aantal hoogte meters 27847

991 reacties van 101 personen

5480 e-mails naar 88 volgers

Dit was het laatste verslag van m’n reis naar Rome, ik heb er van genoten en vond het de moeite waard om deze reis gedaan te hebben.

Ik wil een ieder bedanken die mij gevolgd hebben en voor de vele reactie die ik heb mogen ontvangen.

De groetjes en misschien tot een volgende reis.

Reacties

Reacties

Marjo

Dat was een vroegertje vanmorgen en een lange reisdag. Indrukwekkend rijtje fietsdata! Jemig, 88.000 calorieen....is er nog wat van je over ;). Voor straks....welkom in Maassluis en welterusten!

Tante riet

Welkom thuis in maassluis. Gefeliciteerd met deze rit het was heel leuk om je te volgen. En ga nu weergenieten van holland grtante Riet

Koos

Dag Jacob,
diepe, diepe buiging wat een mooie reis
welkom thuis!!!
kom gauw maar op de koffie horen we graag de verhalen

Joop

Jacob, fijn dat het allemaal zo lekker gaat. Welkom thuis

Nelly

Wat hadden Jacques en ik je graag een vette knuffel gegeven op het Centraal station in Rotjeknor. Maar ik wilde graag zingen/ oefenen voor vrijdag en Jacques loopt zo'n beetje op zijn tandvlees. Dus even pas op de plaats en ons verstand gebruiken.
Tot mijn verbazing toch nog een laatste verhaal. Je verveelde je natuurlijk tijdens die ellenlange treinreis. Het is trouwens een lang daggie voor je geworden. Mag je morgen uitslapen of weet je niet wat dat is ?? ?
Ik hoop dat het toch nog een gezellige boel is geworden daar op dat station. Voor vannacht weer lekker lepeltje, lepeltje. Slaap lekker en morgen......is alles weer gewoon.....Maassluis. Nog 1 keer lievvvsss. Die knuffel hou je te goed. ?

Henk

Dank voor het delen,boeiend

Gerla

Hard geoefend vanavond kon het niet redden...maar top dat je weer gezond en heel thuis bent.
Een prachtige prestatie en een mooie belevenis!
Tot snel!

Maarten

Jacoc misschien ga ik je zien op de Olsthoorn reünie. Dan praten we verder
Top prestatie

Riet de Brabander

Jacob welkom thuis en wat vond ik het leuk je te volgen ik had wel een vlieg willen zijn en met je mee willen liften wat zou ik genoten hebben ik vind het toch jammer dat je de paus niet heb ontmoet. groeten (de schoonmoeder van Rob Voogd)

jessica

super man, gefeliciteerd, heel weer thuis, wat een tocht, zonder incidenten, tof hoor. nu de beentjes laten rusten en lekker bijkomen.

Tante Corrie en Ome Henk

Ha Jacob Willem . Welkom thuis . Wat heb jr weer een mooie reis gemaakt . Helemaal naar wens . Dat is toch prachtig . En bedankt dat we eeer mee mochten genieten . Nu bij komen en na genieten . Zien we je zaterdag hier op het plein ??? Marian ook de groetjes ????

Trudy Ooms

Welkom terug, wat een mooie ervaring heb je weer gehad.

Peter

Schitterend JW

Petra

Topper

Heleen van Wijnen

Ik heb uw verslag van de fietsreis naar Rome vanavond gelezen. Ik kwam het toevallig tegen. Ik lees graag fietsverslagen. Zelf zijn wij in 2013 naar Rome gefietst. Leuke herinneringen en ontmoetingen. Wij fietsen sinds 1983 ieder jaar lange afstanden door Europa. Bedankt voor uw verslag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!