fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 12 Flaach - Feldkirchen

Gisteren een bijzondere mooi en hete dag zoals ik al heb geschreven maar dat kan natuurlijk niet zonder ander extreme. 

Ik heb niet droog gehouden lag een half uur en daar begon het onweer lichten knallen en de regen volgde en volgens mij zat er ook hagel bij die sloegen op het tentdoek het waren net geweer schoten maar mijn tent is daar tegen bestand, en zo bleef het een mooi poosje gaan het is nog wel droog geweest vannacht geloof ik. Maar toen de wekker ging regende het lekker toch maar er uit en eerst wassen toen terug naar de tent en in de tent ontbijt gedaan en wat denk je het werd droog dus inpakken geblazen en toen kwam ook de zon nog uiteindelijk om 08.45 uur op de fiets. 

Het weer is uiteindelijk voor mij perfect geweest temp. Was heel goed heb de hele dag in m’n fiets T-shirt gereden. 

Even boodschappen gedaan in een supermarkt toen ik daar klaar was en m’n spulletjes stond in te pakken bij m’n fiets, kwam er een man naar me toen en vroeg lange reis? En toen volgende een gesprek hij was vorig jaar even naar de noordkaap gefietst vanuit CH via de Rijn naar Rotterdam en vandaar naar Hamburg en via Finland naar boven en ook weer terug 7000 km ik kan je zeggen daar word je even stil van. 

De route was vandaag wat vlakker dan gisteren natuurlijk hier en daar wel nog even stevig trappen maar het ging goed. Ik had m’n zinnen een beetje gezet om vandaag CH uit te komen wist wel dat het een aardig trippie zou zijn. Aangezien er een stuk langs de Bodensee bij zit en de wind vandaag voor het eerst grootste gedeeld in het ruggetje ging het wel vlot. 

Op een gegeven moment toen ik er lekker de vaart inhad en stevig zat te trappen werd ik ingehaald door een man op een elektrische fiets en hij bleef naast me rijden en vroeg me of de reis naar Rome ging, dus heb je weer een praatje hij zij toen ik achter je reed dacht ik dat is een gast van een jaar of 20 maar hij verbaasde zich toen hij zag dat ik dat niet meer was. Dat zijn dan wel mooie complimenten die graag ter harte neem.

Ik ben uiteindelijk in Oostenrijk om 17.30 uur aangekomen perfecte camping. En wat denk je in Oostenrijk hebben ze de beste schnitzels, dus die wilde ik wel vanavond gaan eten met bratkartoffelen en gemischte Salat teller met een bier. Dat is dan ook gebeurd heerlijk na een geen vlees even bij vullen.

Morgen weet ik echt nog niet wat er gaat gebeuren maar dat lezen jullie morgenavond.

Totaal km 135, tijd 6.22 uur, gem. 21.21 km, calorieën 4581, stijging 1123 m, daling 992 m.

Reacties

Reacties

Gerrit

Het zijn steeds weer mooie en toffe gebeurtenissen die je op je fietstocht meemaakt. Wat is dat allemaal naast je geweldige inspanning op de fiets toch ontzettend mooi om mee te maken. DAT IS TOCH GENIETEN !!!
Jacob Willem, Nog heel veel fietsplezier.

Tante riet

Dat was een topdag goed zo. Gr.

Bea

Ik zal je wat vertellen..., ook ik weet niet wat er morgen gaat gebeuren???
Maar het wordt vast weer een goede dag! Geniet er van.

Joop

Mooi verhaal, JW. ik heb ook veel respect voor de mannen (en vrouwen?) die vanaf Nederland naar SdC lopen en de zelfde weg naar huis terug nemen. Die zijn dan een half jaar onderweg.
By the way: het is fantastisch dat je tent bestand is tegen zoveel natuurgeweld. Hou het droog! Nog een paar fijne routes naar Italië. je rijdt waarschijnlijk door het Inntal. Lekker vlak is het daar. Hou vol! Joop

Nelly

Even een kort berichtje. Wat een geweldige dag heb je achter de rug. Mooie route, mensen gezien, praatjes gemaakt EN.....ik houd het netjes.....een gast van 20. ???Hmmmm. Geniet er maar van hoor.
Voor straks, slaap lekker. Ik lig met 3 kerels op zaal en alle drie missen ze een stuk van hun onderdanen Brrr. Die fietsen niet hard meer. Lopen ook niet trouwens. Trust. Lievvvsss

Geert

Jij maakt ook van alles mee onderweg ja vannacht niet veel geslapen zeker met die hagel en dat onweer, toch wel fijn dat je de hele goed weer erna hebt. Je hebt wel een smerig eind gereden vandaag. Ja dat was zeker genieten met die snitzel vanavond. Nou je had hem wel verdiend. Nou maar hopen dat je vannacht beter slaapt en voor fijne fietsdag.

Tante Corrie

Ha JW . Wat genieten we weer van je bloc . Kijken er steeds naar uit . Enwat kan je tent toch veel hebben hè . En wat heb je een lange tocht gehad gisteren ?en maak weer veel mee . Het gaat weer goed met je plan hè . Ome Henk kan gelukkig weer auto rijden . Maar fietsenfabrikant niet meer ?heel jammer . Ook voor mij maar ja . Loopt met een rollator dat gaat goed ?en knap dat hij het doet . Jacob Willem weer een fijne fietspad lieve groetjesvan ons ??

ria rietveld

toppie man en dat ook met regen het heeft zeker wel gesmaakt die snitsel met bratkartoffel nog vele veilige kilometers gewenst

groeten piet en ria rietveld

Martha

Wat een kanjer ben jij Jacob Willem en wat ga je snel zo leuk om te lezen ga zo door Gr van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!