fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 29 Aquasparta - Rome

Gisterenavond heerlijk gegeten en daarna terug naar de kamer waar ik een heel goede nacht gemaakt hebt.

Vanmorgen relaxed aan de gang en om 08.45 uur weg gereden met een eerste bestemming Amelia, dit is een dorpje op de route en zou leuk zijn om het te bezoeken.

Daar aangekomen is het een dorp dat tegen de berg aan geplakt is. Ik heb maar niet geprobeerd om naar boven te fietsen want dat was net iets te veel van het goede.

Beneden op de parkeerplaats mijn fiets aan een hek bevestigd en zelf met de lift naar boven. Ik kwam eigenlijk direct op een plein waar ook een toeristen informatie is en ben daar dan ook heen gegaan om te kijken of er ook een stempel te verkrijgen is.

De dame aan de balie ging aan de slag voor mij, na lang zoeken naar een telefoonnummer eindelijk iemand aan de lijn die haar kon vertellen waar het stempel gehaald kon worden. Zij ging met me mee en we eindigde in de sacristie van de kerk daar heb ik hem gekregen

Na ruim een uur in dit dorp rond gestruind te hebben en in de kathedraal nog wat mooie foto’s genomen ben ik weer naar beneden gegaan naar de fiets.

Het was voor mij nog niet duidelijk waar ik vandaag zou stranden. Volgens het route boekje zou het vandaag wel eens een rustig dagje kunnen worden, maar ik kan jullie melden dat was iets anders het is de hele dag op en neer geweest met wel behoorlijke pittige klimmetjes die maar aanhielden.

De wegen zijn ook bijzonder slecht waar je neer beneden gaan heel erg moet opletten, en wat naar boven gaan ook geen positiviteit geeft.

Toen ik vanmiddag een slaapplaats wilden gaan opzoeken was er niets in de omgeving.

Na meerdere pogingen geen succes, uiteindelijk maar de stoute schoenen aan getrokken en naar de camping bij Rome gefietst.

Dit betekende wel dat het de dag is met de meeste kilometers en zeer laat op de bestemming.

Het was al donker dat ik de tent opgezet hebt. En ben eerst gaan eten voor gedoucht te hebben.

Een dag die je niet iedere dag wil doen, maar het is weer gelukt en kan morgen op m’n gemak naar het St Pieter plein.

Totaal aantal km 147, tijd 8.05 uur, gem 18.20 km, calorieën 5641, stijging 2063 m , daling 2380 m.

Reacties

Reacties

Joop

Poeh, dat was me het dagje wel. Wel leuk dat je zulke bijzondere stempels hebt weten te scoren. Het is intussen een bijzonder exclusieve verzameling geworden.

Geert

Ik dacht al wat ben je laat zeker geen internet maar nu blijkt dat wel, wat een monster rit zeg. Je was wel helemaal kapot zeker maar nu toch al bij Rome maar van de camping naar st. Pieterplein is zeker ook nog wel eind door de stad. Wel super dat je het gehaald hebt en dat zo vlug. Kon je jouw fiets zo maar in dat dorp met je hele uitrusting laten staan dan aan die paal zou er toch niet gerust op zijn. Nou een hele goede nachtrust en morgen in triomf tocht Rome in.

Cor Nieuwenhuizen

Jacob, super mooie prestatie.

Nelly

Jeetje Jacob Willem, je hebt er aan moeten trekken joh. Ik vroeg me wel af of alles oje was. Zo laat ben je nooit met je blog. Gelukkig was het 'slechts' een kwestie van samenloop van omstandigheden.

Een relaxt begin. Rustige start, lekker je fiets even je fiets gelaten en je lekker in hogere sferen laten brengen om daarna op gemak op jacht te gaan naar een stempel. Toen je die eenmaal te pakken had werd het een uurtje de toerist uithangen.
Was je fiets blij dat hij je weer zag? Samen weer verder in de overtuiging dat je een rustig en makkelijk dagje zou hebben. Dat was dus wel effetjes anders. Dan ook nog eens slechte wegen om te fietsen. Niet bepaalt relaxt fietsen. En dan nog nergens een plekje om te kunnen gaan slapen. Als ik, dat doe ik maar zelden, naar je hoogte en diepte punten kijk is dat wel iets dat diep respect afdwingt. Je had dan geen keus maar je hebt wel karakter. ??
En nu, nu ben je bijna in Rome en kan je morgen ontspannen naar Het Plein fietsen. Wat een dag!!! Ik wens je een heel goede nachtrust om morgen met veel nieuwe energie op te mogen staan.

Lievvvsss

Martha

Zo bestemming bereikt Wat een lange rit heb jij gemaakt vandaag super gedaan morgen nog je eind bestemming slaap lekker en doe nog even rustig aan xxx

Jaap van Buuren

Gefeliciteert je hebt het gehaald ?nu even uitrusten en van Rome genieten

Els

Zo Jacob Willem je bent er! Of bijna! Thijs wist niet dat je op de route naar Rome ook stempels kon scoren ! Nou jij hebt weer een mooi boekje. Leuk om je te volgen. Fijne dag morgen. Doet bij mij herinneringen herleven aan onze aankomt in Santiago de Compostela!

Petra

Gefeliciteerd, aangekomen in Rome.
Petje af hoor, wat een prestatie.

Tante riet

Gefeliciteerd vandaag in rome het plein de sintpieter hebben vee l indruk op mij gemaakt de zondagsedienst is bijzonder om mee te maken geniet er van gr tante riet

Marianne

Wat een dag!We hebben allemaal over je in de war gezeten denk Ik.
Het is niet altijd geen bericht,goed bericht.
Je droom en einddoel Rome komt nu echt in zicht.
Ga er heerlijk van genieten!
Ik zal je verslagen, foto's en de reacties van iedereen gaan missen.
Een goede reis terug naar je vertrouwde Maassluis.

Kees

Jacob, wat heb je een geweldige tocht achter de rug, eerlijk gezegd ben ik wel een beetje jaloers. Het is erg bijzonder om op het Sint Pietersplein aan te komen. Geniet ervan.

Cor en Nel

Super Jacob Willem je hebt je doel bereikt Nu genieten van Rome !!

Ria

Geweldig JW .de laatste km. Genieten en op naar het st.Pietersplein.
Einddoel in zicht.

BertHou

Potverdosie JW dat was me het dagje wel.
Nagenoeg je einddoel bereikt en weer een mooi avontuur in je fietstas.
Nog even (na)genieten en dan weer plannen maken voor het volgende avontuur????
Erg benieuwd What will be Next

ria rietveld

super hoor jacob dat je het gehaald hebt nog even genieten in rome he geniet er nog maar van gr piet en ria rietveld

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!