fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 21 Corte Casella (Mantova) - Vignola

Gisterenavond heerlijk Italiaans gegeten het was een top restaurant maar daar moet je dan ook wel behoorlijk voor betalen.

Daarna terug naar de kamer bij de boer en daar heb ik een heerlijke nacht gehad.

Vanmorgen kon ik om 08.00 uur ontbijten dus hoefde er niet vroeg uit want er moest niets ingepakt te worden zoals een tent enz.

Het ontbijt was voor Italiaanse begrippen vrij uitgebreid, ik kreeg bordje met vleeswaren en boter er was ook yoghurt met allerlei ingrediënten zoals müsli enz. Maar de hoofdzaak is toch wel de zoetigheid een tafel vol taarten van allerlei variëteiten.

Om 09.00 uur vertrokken voor het traject door de povlakte, deze heeft vandaag het hele eind door m’n hoofd gespeeld. Ik herinner me dit gebied vanuit de tijd dat ik chauffeur was. In de zomertijd prima maar in het najaar begon het hier altijd met mist en die is zo dik dat je geen hand voor ogen zie.

Als je dan van het zuiden naar het noorden ging was het 20 km ten noorden van Verona over en als je naar Milaan ging was het 20 km na Milaan over. Maar ik heb daar zoveel diep tragische ongevallen gezien dat vergeet je nooit meer.

Vandaag geen mist maar bewolking temp. 28 Gr dus de zon stond in dit open gebied niet op m’n koppie te schijnen en dat was wel lekker.

Het fietsen bestond hier eigenlijk uit km maken want de omgeving is wel een beetje saai. Het bestaat uit landbouw en hier en daar een appel-peren en druiven boomgaarden. Ik fietsen wel voornamelijk over fietspaden van gravel of grind en hier en daar asfalt dus weinig verkeer verder.

Het plan was voor vandaag Modena maar 13.00 uur kwam ik in Modena aan met 80 km op de teller.

Bij het binnen rijden van het Centrum passeerde ik de Maserati fabriek, daar was ook een showroom voor publiek geopend dus even naar binnen om een kijkje te nemen en foto’s natuurlijk. Leuke autootjes maar net even boven mijn budget. Dit was weer eens wat anders dan een kerk.

Daarna door naar Centro Modena hier staat natuurlijk wel een kathedraal en daar ben ik ook naar binnen geweest. Aan een persoon die bezig was in de kerk even gevraagd of er nog een stempel te scoren was, en ja hoor moest mee naar de sacristie en daar werd er gestempeld. Na even rond gezworven te hebben in de kerk noch wat foto’s buiten gemaakt.

Ik besloot om toch noch maar een stuk verder richting de appenijnen te rijden vanwege het vroege tijdstip.

Vignola was nog 27 km en dat ligt aan de voet van de appenijnen dus besloot ik daar nog heen te gaan. Onderweg nog een keer gestopt om een bord pasta te nuttigen en koud drinken.

Toen ik weer buiten kwam begon het zachtjes te regen, maar omdat de temp. goed is gewoon gaan fietsen in fiets tenue. Het bleef inderdaad zachtjes regen maar eigenlijk niet hinderlijk.

Om 16.30 uur aangekomen in een klein hotel want ook vandaag zat een camping er niet in. Hopelijk morgen in halverwege de appenijnen weer een, maar ik zie wel hoe het loopt morgen. Ga vanavond een pizza scoren en daarna voor de 2e nacht op rij een nachtje op een gewoon bed.

Totaal aantal km 110, tijd 5.02 uur, gem. 22.01 km, calorieën 3470, Stijging 523, daling 426 m.

Reacties

Reacties

Riny

Ha Jacob. Fijn steeds het journaal te lezen. En bovenal, dat het goed met je gaat.
Hartelijke groet van Riny.

Nelly

Je hebt gisteren je dag verwenvol afgesloten. En ja.....ook in Nederland moet je betalen voor echt lekker eten. Het mag wel een keer. Je bent zo'n trouwe potjes koker. Fijn dat je heerlijk hebt geslapen. Geen last van bijzondere geluiden of luchtjes gehad? Was jij trouwens de enige gast van deze boer? Ik vraag dat omdat ik een grote hoeveelheid taarten zag.
Ja, ik geloof graag dat er van alles door je heen gaat als je dit traject, dat je zo goed kent, fietst. Gelukkig werd je niet met die verraderlijke mist geconfronteerd. Ondertussen heb je de pedalen lekker geraakt. Je schrijft dat het voornamelijk uit kilometers maken ging. Iets dat jou op het lijf geschreven staat. ? In Modena even je mannenhart op kunnen halen aan autootjes? Gelukkig.....er was ook een kerk. Belangrijker nog....ook was er een stempel te bemachtigen. En ja, dan is het nog vroeg, je hebt nog geen moeite benen, wat moet je dan doen??? Fietsen natuurlijk!!!
Nu is 27km voor jou een peulenschil, dus op gemak. Paar keer stoppen, pasta eten, lekker drinken en gaan maar weer. Helaas bleef het niet droog. Gelukkig is de meeste regen in 's-Gravenzande gevallen en bij jou een beetje miezerig.
Nu ben je in een hotelletje. Strakkies een lekkere pizza en nog later een heerlijk bed. Jouw dag kan niet meer kapot. Jammer toch wel dat je zo weinig mensen ontmoet aan wie je wat gezelschap zou hebben. Samen eten is altijd gezelliger.
Trust voor later op de avond. Slaap lekker en morgen geloof ik geen dag om kilometers te maken maar meer het grotere buitenwerk.
Lievvvsss
Voor straks, slaap lekker.

Tante riet

Weer een mooi stukje verdergroeten

Ria

Hoy Jacob
Gelukkig krijg ik weer je reisverslag ik heb me een paar dagen zorgen gemaakt wat is er aan de hand maar gelukkig trap je nog stevig door
Ook lekker eten is belangrijk Heel veel gezonde km toegewenst Cor en Ria

ria rietveld

goh wat heb je weer veel km gemaakt en veel beleefd

groeten piet en ria rietveld

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!