fietsennaarrome.reismee.nl

Dag 23 Pistoia - Marcialla

Na een inspannende dag van gisteren heb ik heerlijk geslapen vannacht. 21.30 uur lag ik op bed en vanmorgen om 06.30 uur wakker.kreeg om 08.00 uur een lekker ontbijt.

Gisterenavond nog even naar de kathedraal van Pistoia gewandeld deze staat 200 meter van mijn kamer, maar er was een dienst aan de gang dus kon daar niet rond lopen en foto’s maken.

Toen heerlijk op een terras een bier genuttigd en wat gegeten.

Vanmorgen om 09.00 uur vertrokken met de wetenschap dat het behoorlijk warm zou worden en dat er ook weer aardige geklauterd moest worden. Dus rustig aan vertrokken en waar bijvoorbeeld in m’n 5e versnelling gereden kon worden nam de 4e.

Eerst nog weer naar de kathedraal want ik wilde proberen om een stempel te bemachtigen en dat lukte, er liep namelijk een non in de kerk en die heeft er een gezet.

Van Pistoia ging het na 5 km flink omhoog voor een traject van 7 km en daarna 13 km dalen om dan in Vinci uit te komen, dit is de geboorteplaats van Leonardo da Vinci. Een schattig klein plaatsje en bij de turist informatie een stempel van Vinci in het credencial.

Het was inmiddels 12.00 uur en de temp was gestegen naar 30 Gr. m’n oog was gevallen op een camping 33 km vanaf Vinci, en aangezien er weer flink naar boven getrapt moest worden was dit wel voor mij de aangewezen plaats om te overnachten.

Onderweg noch een bord paella gegeten en om 14.45 uur op de camping gearriveerd. Het is een leuke en relaxed terras camping in het hart van Toscane.

Na eerst de tent opgezet te hebben ben ik wezen in het zwembad en heerlijk een poosje rond zitten kijken naar de ontzettend mooie vergezichten van Toscane.

Na het zwemmen begon het rond om heen te rommelen en te donderen de lucht trok dicht en ja hoor het begon te regenen. Maar na een klein half uur metregen van geen betekenis is het weer droog en de lucht weer aardig open.

Heerlijk om weer een camping te staan.

Totaal aantal km 62.6, tijd 3.48 , gem 16.45 km, calorieën 2508, stijging 1082 m, daling 813 m.

Geert

Je boekje raakt al aardig vol met stempels volgens mij. Je hebt de grootste bulten nou al een beetje gehad zeker. Ben je in 4 hoog of laag naar boven gegaan ? en op de retarder naar beneden zeker. En weer lekker vrij op de camping dat is ook niet verkeerd. Ik ben de laatste spullen aan het pakken morgen bijtijds weg en maar gewoon over de E411 want in Spa is de formule1 morgen, een beetje veel file. Heb jij nog geen last van gehad van file,s neem ik aan. Wel een super mooie plek waar je nu zit geniet er van neem nog een biertje dan weer op je rug en morgen er weer fris tegen aan.

Nelly

Je hebt jezelf een vrij ontspannen avond kado gedaan gisteren. Heerlijk en dik verdient.
Dat jij lekker geslapen hebt geloof ik zonder één spoortje twijfel. Wat heb je gedaan van 's-morgens 06.30 tot 08.oo uur? Geen tent om in te pakken. Geen was om op te vouwen. Zelfs geen ontbijt klaar hoeven maken. Ben je even op de rollerbank geweest om warm te draaien? Je moet je tijd toch op de één of andere manier doorkomen. Maar goed, toen werd het toch tijd om op je fiets te stappen en weer on tour te gaan. Ik dacht dat je een makkie had vandaag maar dat bleek niet écht het geval, als ik je blog lees. Maar....je hebt er een stempel bij, lekker zitten nassen en uiteindelijk op een mooie tijd op een gezellige camping je tent op mogen slaan en in een super mooie omgeving. Op zich al iets bijzonders na de ervaringen van de laatste dagen. Heerlijk kunnen zwemmen. Lekker om je benen nog ergens anders voor te mogen gebruiken dan fietsen en klauteren. Ik neem aan dat je weer je eigen potje hebt klaar gemaakt. Wat je de rest van de avond hebt gedaan of gaat doen verteld het verhaal niet. Ik wens je een fijne, ontspannen avond. Wat de dag van morgen je gaat brengen heb ik geen notie van. Daarom, voor straks slaap lekker en voor morgen, een hele fijne dag. Lievvvsss

Tante riet

Wat een mooie. Plek. Gr. Tanterit

Martha

Heerlijk om te lezen allemaal verder een heerlijke nacht op de camping Gr van ons

Sjaak

Wat een geweldig avontuur ,het is een geschenk dat je dit kan doen ,geweldig de pracht van Italië op te kunnen snuiven zo binnen door op het fietsje ,petje af voor de spirit die je kan opbrengen. Hele mooie foto,s Jacob dit zie je niet vanaf de autostrade nog veel veilige km.

Tante Corrie en oom Henk

Wat een mooie dag was dat weer . Wie an het zeggen een stempel van een non ?geweldig toch . Hoop voor vandaag weer een mooie dag voor je . Hier is het ook warm . Groetjes van ons beiden ?

Ton en Sonja

Wat een mooi land is het toch en geweldig hoe je dit allemaal doet zo op de fiets ?

Joop de Jager4

Wat heb je toch schitterende foto's geschoten en wat een mooi land. Dat Rome heeft toch ook iets fascinerends. Een prachtige stad. Wat heb je toch weer een prachtige prestatie geleverd. Geweldig ook je prachtige en indruk werende verhalen gemaakt en de tijd die je er voor heb ingezet. Klasse en tot ziens. Joop